Bukefalos 28 år!

Vad är det för fel på min hund? :( Snabbt svar tack!

Lycanthrope

Trådstartare
Schäfer/labrador, okastrerad hane på 2 1/2 år.
Han är lekfull, busig, kommer alltid springande när man kommer hem osv.

Det enda som vart lite märkligt är hur/när han fäller, för det gör han titt som tätt. Även nu. Han är fin i pälsen en kort period, sen börjar han fälla igen.


Igår noterade vi att han var lite slöare, han leker fortfarande, men inte riktigt samma energi. Slickar sig mycket i rumpan!
Idag samma sak, slö. Reste sig inte för att möta mig när jag kom in genom dörren (ingen annan hemma), tittade upp med huvudet och kom sen.

Jag kände igenom honom ordentligt, hittade 2 fästingar på insidan ena låret. Tog bort dem med huvud och allt.
På sidan om snoppen var det 2 stora kulor (inte pungkulorna, utan mer som cystor). Ringde veterinären, väntetid. "Cystorna" var plötsligt borta.
Veterinären (eller ja, hon i receptionen då) sa att det med cystorna nog inte är någon fara, de har sånt där som kan växa ibland osv nånting.
Men däremot värt att uppmärksamma var hans slöhet då.
Glömde nämna slickandet i rumpan när jag pratade med henne.


Vad kan det vara?
Bör jag åka in idag? Det är ju ruskigt dyrt, fast han är försäkrad! Men samtidigt gör jag vad som krävs för att han ska må bra.
Kan det vara farligt att avvakta?
Kan det vara så att det helt enkelt är mask han har?
Har köpt maskmedel, dock inte gett än.
 
Sv: Vad är det för fel på min hund? :( Snabbt svar tack!

Någon? :(

Nu springer han runt och leker, är dock lite fundersam för det blåser massor!
Men han verkar inte ha ont eller må dåligt direkt.

Svårt att avgöra om han är slöare än vanligt. :/
 
Sv: Vad är det för fel på min hund? :( Snabbt svar tack!

"Cystorna" var nog svällkropparna som sitter på sidan av penisen. De kan svälla ibland om de är lite uppe i varv eller stressade, eller bara för att det är kul. :p

Vad gäller slöheten så är det rätt varmt just nu (här i alla fall)... Kan det ha med det att göra?
 
Sv: Vad är det för fel på min hund? :( Snabbt svar tack!

Inte så varmt att han skulle bli såpass slö av det.
Han har ju vart sån inomhus också, och nu blåser det.
:/


Nog bäst att åka ni och kika.
 
Sv: Vad är det för fel på min hund? :( Snabbt svar tack!

Om han är blank och fin i pälsen hade jag inte oroat mig för att han fäller (om han inte börjar bli kal eller har andra besvär i huden).

Slö - har du tagit tempen? Om den är normal och han äter/dricker/kissar/etc normalt hade jag avvaktat och sett om han kommer tillbaka till normalläge i morgon. Precis som vi kan han ju råkat ha en dålig dag.
 
Sv: Vad är det för fel på min hund? :( Snabbt svar tack!

KL

Jag har vart hos vet nu.
Han hade ingen feber.
Analsäckarna var fyllda så hon tömde dem. Det kan ju ha orsakat obehaget ang att hoppa upp i säng osv igår em/kväll.
Provsvar på blodproven (erlichias, borelia m.m.) på måndag så ska höras då.
Verkade inte vara något akut.

Dyrt, men värt det för min älskade vovve! :love:
 

Liknande trådar

Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
3 509
Hundhälsa En Malinois hane 4,5 år gammal, alltid varit frisk och sund innan dessa symptom. 1. flyttade hem till mig i april. magrade av och...
Svar
11
· Visningar
4 130
Senast: Berin
·
Hästvård Hej! Nu har hästen gått och blivit dålig :cry: så jag tänkte höra lite vad ni här på Buke tror att det kan vara Han har varit lite...
Svar
13
· Visningar
1 556
Senast: Train
·
C
Övr. Katt vaknade nyss & såg kattstackaren ligga i sin 'låda' längst ner på sin klätterställning i värsta konstiga ställningen & han bara stirrade...
Svar
11
· Visningar
1 009
Senast: lingonben
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp