Bukefalos 28 år!

är det akut?

C

cerrox

vaknade nyss & såg kattstackaren ligga i sin 'låda' längst ner på sin klätterställning i värsta konstiga ställningen & han bara stirrade på mej när jag skulle titta efter hur han låg. min första tanke va att han är död. så jag ropade på sambon helt hysteriskt & han kom, men då såg han att katten rörde på ögonen & han lyfte ut honom. han ville då ogärna stå eller röra sej, utan la sej & är jätte slö & man får vända & vrida på honom som man vill. då såg jag, han har blod vid snoppen & lite runt om & vill slicka bort det hela tiden när det kommer nytt. är nu lite orolig över vad det kan vara? är det akut tror ni så att han måste in nu direkt eller kan det vänta till tisdag då vi ska till veterinären & kastrera? han äter & dricker normalt. han är snart 2 år gammal.

kan detta ha ett samband? han har bott här i ca 2 månader nu, tog lång tid för honom att anpassa sej, så under flerar veckor åt han inte så mycket. sedan den sista veckan har han kissat inne 4 gånger & kräkts 2.

vi har ingen akut veterinär här, utan den närmsta är en klinik som ligger 6 mil härifrån. men jag ska ringa till dom nu för att rådfråga, men vad tror ni?

ska se om jag kan få tag på en termometer till honom, för jag tror att han nog lär ha feber. så slö som han är. men vad ligger katter i för normal temperatur?

:bow: tacksam för snabba svar!!!
 
Sv: är det akut?

är det akut & något farligt tror du? :(

det är upptaget & nu blir jag ännu mer orolig.
 
Sv: är det akut?

Jag tycker det låter som UVI eller ngt dylikt och har det gått så pass många dagar så kan det ha gått riktigt långt nu. Det måste behandlas och kan inte vänta tills på tisdag. :(

/Erica
 
Sv: är det akut?

Säger som Gnist, det ÄR akut! Ring genast!
 
Sv: är det akut?

ÄNTLIGEN kom jag fram & vi ska åka till kliniken NU!! tycker så synd om stackaren, han har nog ont!! antagligen uringvägsinfektion eller sådana där urinstenar enligt veterinären. men håll tummarna för att det inte är något allvarligt. min lilla bäbis. :(
 
Sv: är det akut?

nu är han under veterinärvård kissen min. antagligen så har han urinsten fast den 'lätta' varianten förhoppningvis. så nu ligger han nedsövd med dropp & dom ska se om dom kan 'rensa' ut kissblåsan genom det & får igång kisseriet. får hoppas att dom får med allt ut, annars får dom operera. antibiotika får han också. hoppas att det går vägen. får reda på mer imon bitti. min lilla kille. :( håll tummarna för att det går bra.
 
Sv: är det akut?

uppdatering.

han har kissat, men inte tillräckligt mycket som han borde. så han får ligga kvar & dom ska fortsätta med dropp & rensa ut kissblåsan & försöka få igång kisseriet. men det går ju åt rätt håll iallafall. :)

fortsätt att hålla tummarna.
 

Liknande trådar

Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
3 654
Övr. Hund Har skrivit en tråd innan om detta, men måste skriva igen. För drygt en vecka sen fick min hund somna in.. hon skulle fylla 12 i...
Svar
11
· Visningar
4 860
Senast: fejko
·
Hästvård Hej! Min medryttarhäst har varit sjuk i 5 dagar nu, och vi vet ej vad det kan vara. dag 1 skakade, var hängig och hade 1 grads feber...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
7 558
Senast: cf234k
·
Katthälsa Hej! Känner att jag behöver bolla av mig lite och få höra med andra som gått igenom samma sak. Har det gått rätt till eller är jag bara...
Svar
15
· Visningar
2 870
Senast: WildHorse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Åkerfräken
  • Dressyrsnack 17
  • Hingstar som dött, 2024.

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp