Vad är det för fel på vår ponny?

Vad skönt nu hittade vad det var och han mår bra igen nu :)

Ja, jag hoppas det håller i sig bara. Har ju funderat på hur en ponny som inte direkt jobbat ihjäl sig sedan juni kan få inflammationer i knän och has och har haft både en och fler funderingar på om det fortfarande är anaplasman som spökar men vi får väl tuta och köra och helt enkelt se hur länge det håller.
 
Ja, jag hoppas det håller i sig bara. Har ju funderat på hur en ponny som inte direkt jobbat ihjäl sig sedan juni kan få inflammationer i knän och has och har haft både en och fler funderingar på om det fortfarande är anaplasman som spökar men vi får väl tuta och köra och helt enkelt se hur länge det håller.

Kan ju halkat i hagen eller gått med det länge. De blir sällan av med knäledsinflammtioner utan hjälp.

Hade en fyraåring, inriden som treåring och sen inte gjort många knop, med knäledsinflammtion. Behandlades och blev bra men kände som du. Han fyller 8 nästa år och har peppar peppar inte haft minsta problem igen. Vets gissning var hittat på nåt i hagen helt enkelt.
 
Ja, jag hoppas det håller i sig bara. Har ju funderat på hur en ponny som inte direkt jobbat ihjäl sig sedan juni kan få inflammationer i knän och has och har haft både en och fler funderingar på om det fortfarande är anaplasman som spökar men vi får väl tuta och köra och helt enkelt se hur länge det håller.
Sätt på för stora bakskor :up: Med "lagom" överbelastas knä och has.
 
Får höra med hovis om vad han tycker om den idén.
Gör det, det var veterinärs ordination för oss, och funkar kanon. Hovis har glömt det två gånger, och genast märkte vi rörelseförsämringar, främst i galopp och hopp.
 

Liknande trådar

Hästvård Hej! Jag börjar från början, I början av april blev min häst halt, åkte till kliniken en vecka senare ( hade ingen tidigare tid ledig)...
Svar
10
· Visningar
2 266
Senast: Sirap
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
22 150
Hundhälsa En lång historia. Malinois hane på nu snart 2år som förra året i oktober fick svårt att gå på hårda underlag. Testade vila en vecka...
Svar
10
· Visningar
1 384
Träning Detta blir långt, men jag försöker få med så mycket som möjligt av historien. Jag köpte min häst 2015. Hon var då 10 år och hade kommit...
2
Svar
24
· Visningar
3 405
Senast: Fiorano
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp