Vad är det för jädra masshuvudvärk som gär nu?

Fast huvudvärk är ju inte luftburet så det är ju svårt att ställa in viktiga saker där andra förväntar sig att man deltar varje gång man får det..
Självklart inte eftersom det är ett symptom och inte en sjukdom. Det finns luftburet smittsam sjukdom som ger huvudvärk och icke-luftburet smittsam sjukdom som ger huvudvärk precis som det finns luftburet smittsam kräkning och sådan som inte är det (tex sådan som uppstår av cellgifter).
 
Senast ändrad:
Får sälla mig till skaran. Haft en vidrig huvudvärk hela dagen och känner mig så där lite snörvlig men inte så det stör.
 
Självklart inte eftersom det är ett symptom och inte en sjukdom. Det finns luftburet smittsam sjukdom som ger huvudvärk och icke-luftburet smittsam sjukdom som ger huvudvärk precis som det finns luftburet smittsam kräkning och sådan som inte är det (tex sådan som uppstår av cellgifter).
Eller ögonproblem, eller nackbesvär eller allt möjligt. Därför är det svårt, iaf för mig att ta beslut att stanna hemma bara pga huvudvärk :)
 
Eller ögonproblem, eller nackbesvär eller allt möjligt. Därför är det svårt, iaf för mig att ta beslut att stanna hemma bara pga huvudvärk :)
I nuläget är det ju upp till var och en. Jag läste trådstarten som att folk var sjuka med huvudvärk som huvudsymtom (vilket jag uppfattar annorlunda än att någon råkar ha ont i huvudet) och svarade utifrån det, alltså om sjuka människor, inte folk med nageltrång osv.

Tillägg: förstår inte varför du vill samtala om icke-smittsam huvudvärk i en tråd som handlar om en smitta som går med huvudvärk som främsta symptom? Du kan självklart fortsätta göra det om du vill men jag sätter punkt här.
 
Eller ögonproblem, eller nackbesvär eller allt möjligt. Därför är det svårt, iaf för mig att ta beslut att stanna hemma bara pga huvudvärk :)

I nuläget är det ju upp till var och en. Jag läste trådstarten som att folk var sjuka med huvudvärk som huvudsymtom (vilket jag uppfattar annorlunda än att någon råkar ha ont i huvudet) och svarade utifrån det, alltså om sjuka människor, inte folk med nageltrång osv.

Tillägg: förstår inte varför du vill samtala om icke-smittsam huvudvärk i en tråd som handlar om en smitta som går med huvudvärk som främsta symptom? Du kan självklart fortsätta göra det om du vill men jag sätter punkt här.
@manda Om man har kronisk huvud/nack/ögonvärk så är det svårt att veta om man fått covid eller inte. Tror att @vemsomhelst123 menade så.

Jag har själv huvud/nack/ögonvärk hela min vakna tid (varje dag sen över 30 år), ibland mindre, ibland mer, hur ska jag då kunna veta om jag får denna sorts covid ...?
 
Om Spansk studie som också visar att risken är stor även hos de som inte är sjukhusvårdade: https://www.lakemedelsvarlden.se/postcovid-lika-vanligt-hos-icke-sjukhusvardade/
Och ingen av dessa studier är sprillans nya. Det anmärkningsvärda i mina ögon är inte längre hur extremt mycket högre risk det är för långvariga frunktionshindrande symptom än säsongsinfluensor (det har vetenskapen klarlagt redan i slutet av 2020) utan hur låg den allmänna kännedomen om det är.

I bara Europa var 17 miljoner personer drabbade av postcovid under pandemins första två år och summan uppges nu av WHO vara 36 miljoner personer. Det är ännu oklart hur stor andel som är funktionshindrade men de studier som finns visar att 12-25 % av de drabbade inte kan återgå i arbete och ta det ansvar de tidigare gjort i familjen. Det är många miljoner personer.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Vi har haft något väldigt märkligt loopande runt hemma hos oss som vi tror är samma sjukdom fast vi familjemedlemmar har fått olika...
Svar
6
· Visningar
633
Senast: Sassy
·
Relationer Jag har en syster som för ett år sedan helt plötsligt sa upp kontakten med vår mamma och började hänga ut henne som narcissist mm på...
2 3
Svar
46
· Visningar
4 501
Senast: kubikmeter
·
Kropp & Själ God morgon, och gott nytt år! :heart Jag har lite nätfasta över ledigheterna men behöver verkligen er expertis just nu. Jag berättade...
2
Svar
38
· Visningar
3 777
Senast: Badger
·
Kropp & Själ Jag tror att jag "gått i väggen". I lördags gick ett av akvarierna här hemma sönder och så även jag. Det kändes som att allt rasade runt...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
4 116

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 10
  • Uppdateringstråd 29
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

  • Lön - hovslagare??
  • Hage
  • WE-tråden

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp