Vad är det för jädra masshuvudvärk som gär nu?

Mirre

Trådstartare
Sonens flickvän hade huvudvärk och var dålig för några dagar sedan, igår hade sonen det och har fortfarande, nu har sambon det och jag börjar också få det.
Sonen hade feber igår men det är bättre idag.
 
Sonens flickvän hade huvudvärk och var dålig för några dagar sedan, igår hade sonen det och har fortfarande, nu har sambon det och jag börjar också få det.
Sonen hade feber igår men det är bättre idag.
Har oxå absurd huvudvärk. Dottern börjar bli sjuk (småfebrig och snorig och ”mår inte bra”). Jag har föreläst på konferens idag men det var verkligen bita ihop som gällde. Så något verkar gå.. jag har sällan ont i huvudet.
 
Jag var rejält förkyld för några veckor sedan och hade en rejäl huvudvärk i flera dagar.

Gjorde hemmatest mot covid, negativt.

Antog att det bara är något rhinovirus (som vanligt) i omlopp.
 
Har oxå absurd huvudvärk. Dottern börjar bli sjuk (småfebrig och snorig och ”mår inte bra”). Jag har föreläst på konferens idag men det var verkligen bita ihop som gällde. Så något verkar gå.. jag har sällan ont i huvudet.
Krya på er.
Ja något är det, hoppas det går över snabbt bara.
 
Det spelar väl inte så stor roll om det är covid eller inte i nuläget. Bara att hantera som vilken sjukdom/virus som helst?
Jobbigt låter det i alla fall, krya på er allihop!
Med tanke på risken för långvariga besvär (som är extremt mycket högre än för vilket virus som helst, typ 1/10 istället för 1/1500 personer har kvarstående besvär ett år senare), så spelar det stor roll.

Med det sagt är det svårt att ”göra något” ändå, men att inte pusha igenom symptom och att lyssna till kroppens behov av vila är saker som vi har makt över att påverka och som ter sig kunna minska risken för eller mildra långcovid.
 
Med tanke på risken för långvariga besvär (som är extremt mycket högre än för vilket virus som helst, typ 1/10 istället för 1/1500 personer har kvarstående besvär ett år senare), så spelar det stor roll.

Med det sagt är det svårt att ”göra något” ändå, men att inte pusha igenom symptom och att lyssna till kroppens behov av vila är saker som vi har makt över att påverka och som ter sig kunna minska risken för eller mildra långcovid.
Samtidigt kan man som sagt inte göra mycket mer än stanna hemma om man känner sig hängig. Det här att eventuellt ta test på test och stanna hemma tills en testar negativt (testar man ens på vårdcentralerna längre?) är ju inte hållbart - och hemmatesterna sägs ändå vara odugliga.
 
Samtidigt kan man som sagt inte göra mycket mer än stanna hemma om man känner sig hängig. Det här att eventuellt ta test på test och stanna hemma tills en testar negativt (testar man ens på vårdcentralerna längre?) är ju inte hållbart.
Men med brutal huvudvärk (eller annan sjukdom) är det klokt att stanna hemma även om vår kultur inte backar det. Jag vet faktiskt inte vilka argument som kan få folk att ta initiativ att inte räkna en risk 750 gånger högre än ”vanlig sjuka” på samma sätt som om risken var lägre.

Notera att det jag säger bara är vila (dvs med följdeffekten håll dig undan från folk) om du är sjuk. Jag pratar inte om att ta tester och vara hemma in absurdum. Bara att minimera risker på ett väldigt icke-invasivt sätt.
 
Hade Covid för en månad sen, svärföräldrarna kom med det när de skulle hjälpa oss renovera lite i huset, svärmor med feber, svärfar knappt påverkad, bägge med de snabbaste positiva resultaten jag nånsin sett på bägge deras test.
INGEN huvudvärk hos någon av oss. Jag fick feber en natt, sambon knappt påverkad.
Så nja. Nu muterar ju detta visrus värre än nåt annat men vi hade som sagt inte huvudvärk av covid iaf.
 
Jag fick Covid för knappt tre veckor sedan. Det började med extrem yrsel och dundrande huvudvärk. Sedan följde fem dagar med rejält med hög feber och ruggig huvudvärk.
Nu har jag fortfarande rejält med huvudvärk (fast den tar små pauser då och då), och störande yrsel morgon och kväll, och är sååå trött...

Tar det så lugnt det går, men vi bor ju på en gård med djur...
 
Med tanke på risken för långvariga besvär (som är extremt mycket högre än för vilket virus som helst, typ 1/10 istället för 1/1500 personer har kvarstående besvär ett år senare), så spelar det stor roll.

Med det sagt är det svårt att ”göra något” ändå, men att inte pusha igenom symptom och att lyssna till kroppens behov av vila är saker som vi har makt över att påverka och som ter sig kunna minska risken för eller mildra långcovid.
En av tio med allvarlig eller "vanlig" Covid? Jag skulle gärna läsa om den stora skillnaden (att det är skillnad har jag sett men SÅ stor). Har du någon källa som går att komma åt?
 
Men med brutal huvudvärk (eller annan sjukdom) är det klokt att stanna hemma även om vår kultur inte backar det. Jag vet faktiskt inte vilka argument som kan få folk att ta initiativ att inte räkna en risk 750 gånger högre än ”vanlig sjuka” på samma sätt som om risken var lägre.

Notera att det jag säger bara är vila (dvs med följdeffekten håll dig undan från folk) om du är sjuk. Jag pratar inte om att ta tester och vara hemma in absurdum. Bara att minimera risker på ett väldigt icke-invasivt sätt.
Om huvudvärken inte går över efter en tablett bör man ju absolut stanna hemma oavsett egentligen, så på det stora hela ingen skillnad.
 
För en massa år sedan fickjag en vidrig huvudvärk. Låg absolut stilla i sängen i ett dygn.
Fick sedan hör att fler haft det.
En kvinna sa att hon tänkt att om livet var såhär skulle hon omedelbart begå självmord.
Har varken då eller senare upplevt nåt så vidrigt
 
Men med brutal huvudvärk (eller annan sjukdom) är det klokt att stanna hemma även om vår kultur inte backar det. Jag vet faktiskt inte vilka argument som kan få folk att ta initiativ att inte räkna en risk 750 gånger högre än ”vanlig sjuka” på samma sätt som om risken var lägre.

Notera att det jag säger bara är vila (dvs med följdeffekten håll dig undan från folk) om du är sjuk. Jag pratar inte om att ta tester och vara hemma in absurdum. Bara att minimera risker på ett väldigt icke-invasivt sätt.
Fast huvudvärk är ju inte luftburet så det är ju svårt att ställa in viktiga saker där andra förväntar sig att man deltar varje gång man får det..
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Vi har haft något väldigt märkligt loopande runt hemma hos oss som vi tror är samma sjukdom fast vi familjemedlemmar har fått olika...
Svar
6
· Visningar
632
Senast: Sassy
·
Relationer Jag har en syster som för ett år sedan helt plötsligt sa upp kontakten med vår mamma och började hänga ut henne som narcissist mm på...
2 3
Svar
46
· Visningar
4 501
Senast: kubikmeter
·
Kropp & Själ God morgon, och gott nytt år! :heart Jag har lite nätfasta över ledigheterna men behöver verkligen er expertis just nu. Jag berättade...
2
Svar
38
· Visningar
3 771
Senast: Badger
·
Kropp & Själ Nu ligger det här ännu en dag framåt i tiden, men här är jag en söndag morgon, funderandes på mitt jobb! Jag vill dit, men har precis...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
2 894
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Lösa hundar
  • Kön kattungar 4st
  • HJÄLP ! Halsband + ute katt

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp