Bukefalos 28 år!

Vad är det galnaste/värsta/hemskaste/mest uppseendeväckande du sett någon gång?

Min sambo för ca 14 år sen skjuter sig i huvudet efter ett gräl vid middan. Han gick bara in i ett annat rum o sen var det slut. Den synen när man öppnar dörren o ser vad som hänt, utan att egentligen fatta det, o sen sitta med honom tills ambulans kommer, det slipper jag gärna igen. I efterhand kom det fram att han var alkoholist med svåra psykiska problem sen lång tid tillbaka, men just där o då när man levde mitt i eländet så fattade jag aldrig det. Just den biten kan jag fortfarande känna skuld o dåligt samvete över.
 
huuu vad många har varit med om hemska saker. :(

Jag har sett en bil fronta med en lastbil.. när vi passerade (många hade redan stannat för att hjälpa och vi hade släp+häst bakom bilen och småbarn i bilen) såg jag personbilen.. den måste ha iprincip exploderat, för hela bilen och föraren var svart.. Föraren av personbilen avled direkt i krocken fick jag reda på sen..

hemskheter med hästar är väl när jag stod och mätte med pulsmätare på en häst efter ett snabbjobb.. Pulsen pendlade mellan 20 och 230 slag/minut fram och tillbaka minut efter minut... Vi testade flera olika pulsmätare för vi trodde inte det var sant.. Hästen blev blek i slemhinnorna och jag var helt säker på att hon skulle dö.. Men hon klarade sig och repade sig bra efter lång period hos veterinären.

Min hund var livrädd för det mesta när hon var ung och just hade kommit till mig. Skräcken i hennes ögon första gången jag skakade dammet ur en tröja glömmer jag aldrig :cry: (28kilo, 60cm hög schäfer försökte trycka sig in under soffan.. det var max 1dm mellan golvet och soffkanten ).
 
Min sambo för ca 14 år sen skjuter sig i huvudet efter ett gräl vid middan. Han gick bara in i ett annat rum o sen var det slut. Den synen när man öppnar dörren o ser vad som hänt, utan att egentligen fatta det, o sen sitta med honom tills ambulans kommer, det slipper jag gärna igen. I efterhand kom det fram att han var alkoholist med svåra psykiska problem sen lång tid tillbaka, men just där o då när man levde mitt i eländet så fattade jag aldrig det. Just den biten kan jag fortfarande känna skuld o dåligt samvete över.
:eek::eek::eek:

Överlevde han?
 
Det är märkligt hur deras ben som tål så mkt kan bara gå sönder sådär, av typ ingenting! Det är läskigt som satan!! Sånt går ju inte att skydda sig emot!!

Ja, min medryttarhäst bröt benet i hagen, stallägaren stod och fyllde vatten när det hände, hästen sparkade bakut men kunde inte ta emot sig i landningen så bröt benet vid hasen, helt av bara hängde... Dom fick inte tag i ägaren, ringde mig som fick åka och hämta ägaren på hennes jobb. Det var ganska jobbigt att komma mitt på dagen helt plötsligt och säga "din häst har brytit benet, veterinären är kontaktad, vi måste åka NU"...
 
När jag var runt 6år såg jag en person på cykel bli påkörd i hög hastighet. Kommer aldrig glömma den synen. Personen klarade sig inte.
Alltid när jag sitter bakom ratten ser jag till att ta ut extra vida svängar runt cyklister (och hästar så klart)

Det gäller att hinna/kunna se de också.

Jag har krockat med en cyklist som drog mot väjningsplikt vid skymd sikt. Tur för honom att jag krypkörde...

Det sjukaste är att det var MASSOR av folk som såg det och ingen frågade ens cyklisten hur det gick!
 
Det värsta jag sett i trafiken var för 15 år sen eller så när jag och några kompisar var på väg ner till en festival i Tyskland. Vi körde genom Småland på småtimmarna och hamnade bakom en långtradare(tillhörande Posten minns jag) som plötsligt bestämmer sig för att köra om långtradaren framför. Problemet var att båda fordonen höll nästan samma hastighet så hela manövern tog MINUTER - där postlångtradaren låg i mötande körfält. I en svag högerkurva. Vi la oss på rejält avstånd och nästan panikskrattade tills det hela äntligen var över.

Den resan innehåller för övrig en annan märklig incident då en pundare i Hamburg satte sig och bajsade bredvid vår bil i Hamburg.
 
Knäppa-roliga situationer med djur inblandade har jag precis hur många som helst på lager, förra vintern hjälpte jag en kompis på hans mjölkgård och när jag kom fram till storboxen utomhus där avelstjuren gick med sina tjejer så började tjuren LOCKA på mig och utan att egentligen fatta hur det gick till så stod jag inne hos honom och kliade och kelade med honom. :p
Stackars bonden fick strax efter se oss, han sa inte ett knyst utan gick därifrån utan att jag såg honom, den tjuren var allt annat än tam fick jag veta långt senare. :o

Eftersom jag aldrig tidigare mjölkat så fick jag ta en "nybörjarkossa", en spattig kviga och mjölka in och vi jävlades med varann hela tiden, men bara på skoj. När hon var lös så kom hon sättande och gick till "attack" och sen hade vi brottningsmatch på gången innan hon var nöjd och gick in och ställde sig för att bli mjölkad. :D
 
För några år sedan var jag med och skulle driva bort några hjortar från E6 som hamnat på fel sida stängslet, helt plötsligt kommer det en idiot som trycker plattan i mattan så fort han passerat vägassistansen och frontalkrockar med en hjort, det första som flyger genom huvudet är kunde ju vara någon av oss.
 
Jag har sett en del, men väljer att inte gå in på detaljer. Men bl.a. personer som huggit av sig själv handen/benen med yxa, folk som inte tvättat sig eller bytt kläder på över ett år, diverse suicidförsök o.s.v.
 
Förra nyår ringde stallägaren mig och sa att min häst va skadad och behövde sys. Han hade redan ringt veterinär som var påväg. Jag åkte dit. Skulle hämta honom från hagen stalldrängen följde med då han visste hur det såg ut. Jag mötte min häst med helt blodigt huvud stort hål ovanför ögat man såg inte ögat så trodde det va förlorat.
Han fick ta honom in.
Veterinären kunde inte göra mycket så blev en tur till ultuna. Där han blev kvar i en vecka.
Min häst hade blivit sparkad i huvudet hade flera frakturer.
Kirurgen gjorde ett toppen jobb och Tamino blev helt återställd. Fick aldrig komma ut i den hagen igen!
 
Kom på en händelse i somras, hittade min Fb-uppdatering om det:

Benen helt skakiga av adrenalin. En andmamma med sina ungar började gå över en trefilig motorväg framför oss. Några bilar hann stanna, min mamma började tuta för att påkalla folks uppmärksamhet så fler saktade in, jag hoppade ur bilen och började vifta med händerna mot den mötande trafiken som andfamiljen klev ut mot. Lyckades få alla att stanna inklusive en polisbil som skjutsade mig tillbaka till mamma då jag inte kunde komma tillbaka över 6 filer motorväg själv. Andfamiljen hel och oskadd (såg till att driva dem upp från motorvägen så långt bort som jag kunde medan polisen väntade) och medtrafikanter vevade ned rutorna och gjorde tummen upp och ropade hejarop.
 
En av de märkligaste syner jag har gjort var när en person som suttit i koncentrationsläger under 2:a vk drog upp sin tröjärm och visade de intatuerade siffrorna. Jag minns den tanken som drog genom min hjärna "SHIT! Det som jag bara sett på bilder är SANT!" Även om jag inte betvivlat det innan så blev det så på riktigt på ett direkt sätt. Känslan bar jag med mig lång tid efteråt.

Min sambos farfar satt i Auswitch och lyckades komma därifrån. Tyvärr lever han inte längre utan dog rätt ung. För mej kändes det som att helt plötsligt var det inget avlägset som man läste i historieboken om utan det fanns väldigt nära.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
6 438
Senast: Calmiche
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag stöter på en del vilda djur i skogarna där jag bor. De flest har jag fått nåt slags förhållande till och vet på ett ungefär hur de...
Svar
1
· Visningar
1 828
Senast: Luff
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Livet som enarmad rullar på (har inte så mycket annat att välja på :p ), och bjuder på en del nya upplevelser. Svullnaden i den brutna...
Svar
0
· Visningar
696
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Det satte rejäl fart under sensommaren 2007. Jag skulle fotografera på min väns bröllop. När jag kommer dit börjar jag fumla med min...
Svar
0
· Visningar
1 579
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp