Bukefalos 28 år!

Vad är det jag söker?

Sv: Vad är det jag söker?

Just Santa Fé'n är en av de bästa Hyundai modellerna, det betydligt bättre kvalité på den än t.ex Atos'en. Vi hade några inne med jämna mellanrum när jag jobbade på en bilfirma som sålde begagnat.
De är rätt sköna att köra, lite plastiga invändigt och som stör mig mest med dem är bakluckan öppnas åt sidan. Så det är inte går att öppna dörren helt när man kör med släp.
Men som med alla begagnade bilar det gäller att kolla igenom dem ordentligt. T.ex att byta avgassystemet är en rätt dyr historia.
Men ett välskött och välservat exemplar behöver inte på något sätt va ett dåligt köp.
 
Sv: Vad är det jag söker?

Mina föräldrar har en santa fé....Med släp bakom drar den GALET mycket soppa! Annars är den rätt trevlig, bakluckan är (som ovan skrev) lite jobbig när man har släp iom att den öppnas åt sidan och glasrutan i den exploderade av sig själv en gång - fast det var väl förmodligen ett måndagsex. Käck familjebil annars, rymlig och drar inte mycket soppa utan släpet.
 
Sv: Vad är det jag söker?

Kollade en liknande bil och då stod det 2700 kg. Kommer inte ihåg regnumret på vår gamla bil. Trots att jag ser den med jämna mellanrum då det är en kompis som har köpt den.

Min man har bättre minne än mig

Skattevikt, kg: 2830
Tjänstevikt, kg: 1970
Totalvikt, kg: 2830
Sänkt totaltvikt, kg:


Max släpvagnsvikt, kg: 2700
Max släpvagnsvikt kg, obromsad:
Släpvagns maximala totalvikt vid B-behörighet, kg: 750

och en -99 var det.
 
Sv: Vad är det jag söker?

Nej! Går luckan åt det hållet? Tyckte det såg ut som den öppnades uppåt på de jag tittade på på blocket... Men det kanske är gångjärn till rutan?

Annars har jag hittat ett gäng som ser riktigt fina ut för bra prislapp. Man skulle önskat lite mer tillbaka på skatten bara så hade saken varit biff! ;)
 
Sv: Vad är det jag söker?

Orättvist. Vår är en dubbelhytt från 1998:
Skattevikt, kg: 2830
Tjänstevikt, kg: 1990
Totalvikt, kg: 2830
Max släpvagnsvikt, kg: 2000
Släpvagns maximala totalvikt vid B-behörighet, kg: 750
Max lastvikt, kg: 840
 
Sv: Vad är det jag söker?

Märkligt att det kan skilja så mycket. Du skulle köpt våran :p.

Har för mig när dom vi var och kollade på bilar att de kan vara reggade olika. Antingen mer last på flaket eller som trailer. Nu är det här ett antal år sedan så jag är väldigt osäker på det.
 
Sv: Vad är det jag söker?

Själva glasrutan i bakluckan går att öppna separat, och jag TROR att den öppnas som vanligt - dvs uppåt.
 
Sv: Vad är det jag söker?

Har provat santafén den var trevlig att köra.

Men ska man dra riktigt tunkt och äändå inte lägga en förmögenhet så ska man titta på flakbilar och skåpbilar med dubbelhytt. Iveko och vad heter de mera. Några häromkring har en som får dra 3½ och har totalvikt 3½. ända problemet är att de behöver ha ett ton last på flaket för att dra kärran fulllastad, för släpets vikt får inte gå över bilensnär man har påskutsbroms.

Dyr skatteklass blir det!

Ptr
 

Liknande trådar

Utrustning Jag har all respekt om folk ledsnar men nån kanske tycker det är kul. Jag har en Yeti där planen var att byta mot en nyare Yeti inom ett...
Svar
19
· Visningar
2 644
Senast: Digbil
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp