Vad är det värsta era hundar tuggat sönder? (utbruten från Uppdateringstråd nr 23)

Oj. Var ska vi börja? :D

Första valpen:
Hål i soffan. Åt upp stora bitar av ett vardagsrumsgolv (sån där plastmatta). Hål i mängder av väggar, alltså, inte bara tapeten rök utan det blev hål även i gipset bakom. Några blommor/plantor. Underkläder. Oräkneligt antal hudkrämsförpackningar, pennor, lipsyl och liknande. Bordsben. Stolsben. Fickor på kläder som jag någon gång haft hundgodis i. Garderobsdörrar och byrålådor fick hörnen avtuggade rejält. Jag minns att hon åt någon hårborste också. Biabädden hade hon sönder efter 4 dagar. Alltså, i princip varje gång man vände ryggen till (hon behövde inte vara ensam) tills hon var 3-4 år så tuggade hon sönder någonting. Hon var på i princip allt förutom skor. Hon rörde aldrig mina skor.

Aysu:
Hon har bitit på ett koppel en gång, ett läderkoppel, det blev ett hack i det. Hon har också tuggat sönder en stekspadeliknande sak i trä.

Ebrah:
Hål i soffa (väldigt sliten soffa som hon bäddade sönder). Biabädden har hon bäddat sönder. Hon har ätit massor av lipsyl och hudkrämer och pennor. Även hon har varit på några väggar lite samt hörn på några bordsskivor. Ett bilbälte hade hon av också (idiotisk konstruktion där bältet gick genom bagageutrymmet). Hm. Jag tror det är mer, men jag har förträngt det :p
 
Unghunden:
*fyra hundbäddar
*bromsvajer på cykeln
*en stycken påse med blomjord
*en påse mjöl
*stylat köksbord, byrå, bokhylla och skoställ
*två par skor samt modifierat en gummistövel
*repat sönder min brudtärneklänning (denna gången var tårarna nära). Men det syns inte så väl så den är tack och lov användbar fortfarande.
*en jacka
*ett par böcker
*elkabel

Listan fortsätter och odjuret lär väl få tag på fler saker. Men detta är vad jag kan komma på på rak arm. Klänningen var definitivt det som gjorde mig mest ledsen.
Som tur är så äter han inte upp så mycket, men jag fick skrämselhicka när jag insåg att han hade bitit av en elkabel :nailbiting:. Aldrig hade jag anat att jag skulle spendera så mycket tid på att försöka hålla en hund vid liv :laugh: :cautious:
 
När jag var liten hoppade familjens spaniel upp på sybordet och åt upp fem knappnålar och tyget som nålarna var fästa i. Som tur var ville hon ha efterrätt och slukade även en försvarlig mängd vadd. På väg till veterinären bajsade hon ut tyg och all vadd och däri satt de fem nålarna insnärjda. Änglavakt!
 
Ya'll got nothing på mammas kull med labbevalpar.

Hemma hos oss; de åt upp alla handtag på alla byråer. Våra vinbärsbuskar gick från 1,5 meter höga till ett minne blott. Potatisplantor? Inte en chans.

När de väl flyttat fick vi uppdateringar; 1 kg fryst rå kyckling från köksbänken. 8 äpplen från fruktskålen. 1 hel limpa. När vi passade en av valparna; han slickade i sig en kvart av 60-års/midsommartårtan.
 
Idag är Emiron riktigt jävla billig. Har spenderat över 2000 kr på värmeelement, transformator, förlängningssladd osv till hans hundhus så han ska kunna ha det varmt och skönt i vinter men idag hade han brutit sig igenom gallret jag skruvat för som skydd, rivit ut transformatorn ur lådan, tuggat sönder anslutningskabeln mellan elementet och transformatorn och sen tuggat sönder lådan allt låg i.

Vad är det "värsta" era hundar tuggat sönder? Känner att jag behöver lite perspektiv... Var länge sen jag vsr såhär arg inombords...
2 par trosor och ett par strumpor. Låter inte så farligt, men hon hann alltså få i sig en hel del och som de nojiga hundägare vi är så fick vi åka akut för att kräkas upp dem alla gånger. Givetvis på jourtid alla gånger.

Hon har även tuggat av två datorladdare rätt av som valp :D
 
Ya'll got nothing på mammas kull med labbevalpar.

Hemma hos oss; de åt upp alla handtag på alla byråer. Våra vinbärsbuskar gick från 1,5 meter höga till ett minne blott. Potatisplantor? Inte en chans.

När de väl flyttat fick vi uppdateringar; 1 kg fryst rå kyckling från köksbänken. 8 äpplen från fruktskålen. 1 hel limpa. När vi passade en av valparna; han slickade i sig en kvart av 60-års/midsommartårtan.

Och ändå står Labrador som nr 1 för nästa hund här :D
 
Zvante tuggade sönder två internetkablar med några dagars mellanrum. Den andra sladden var alltså helt nyköpt efter att han gnagat av den första :angel: Pappa var lagom impad ;)
Några år senare så lämnade jag en påse med två sockrade munkar (som jag och min kille skulle fika på till kvällen) i fönstret när jag skulle ner i tvättstugan. När jag kom upp i lägenheten igen var munkarna borta. Om den lille terriermagen kraschade? Inte då :D

Nuvarande hundar har aldrig lyckats komma åt något mer än småsaker som pennor, försvarets hudsalvor (Elton ÄLSKAR försvarets hudsalva :D) och kattens halsband. Elton som fortfarande kan tjuva grejer trots att han nu är 3 år är dock så "snäll" (korkad...:angel:) så att han kommer och lägger sig nära en när han har något han vet att han inte får ha så det går oftast att rädda det han har börjat gnaga på.
 
Alpina åt upp halva köksväggen när husse låg och sov i rummet intill.. :angel: Annars har hon skött sig ganska bra.

Shiera däremot.. Hon har nog tuggat på allt man kan komma på. Men *peppar peppar* inget superdyrt. Det värsta är nog den handmålade och specialbeställda apportbocken som jag köpt i julklapp till hennes ägare och en fläktsladd, några dagar efter så spydde hon upp en liten hög med sladdrester. 🙈 Det BÄSTA hon vet är dock snorpapper. Perfekt att ha en matte med pollenallergi då.. 🙊😂 Vill inte veta hur många kilo papper som har passerat genom den lilla kroppen. 🤪
 
Kom förresten på att en av mina första hundar åt exakt allt. Hunden var 1 år. Men hade bara levt i bur innan oss(hemskt). Så allt hon nådde och särskilt det som luktade gott a la parfym åkte ner i magen. Hon fick i sig handkräm, suddgummi, tvålar etc första veckan. Jag var då 9 år och samlade luktsuddisar. Jag hade en såååå fin häst som alla var avis på. Den avrättades och åkte ner i pappimage.

Vi hade också en incident där jag glömde soppåsen innanför ytterdörren då jag stack iväg. När jag kom hem var det sopor i hela hallen och köket. Jag trodde genast det var den lite morskare och mer företagsamma vitlöksbröd- och inneboendemat-tjuven. Men iom att den mycket söta och oskyldiga hade äggskal i öra och mungipa så var hon ju iaf delaktig. :laugh:

Jag hade lagt mitt smink i min väska och lagt i mitt skåp i sadelkammaren. I samma väska låg en burk med pannkakor. Dörren skulle alltid stängas. Men någon glömde och en understimulerad golden kom in och skulle tjuva saker. Hon tog mitt smink värt x antal tusenlappar och lämnade pannkakorna. Så begåvat! Sen hittades nessesär, sminkprytlar lite här och var runt gården. 🙄

När jag stod och skulle ta ut och träna en häst på mina tränares gård kommer tränarens mamma in och är upprörd över ngt Cane Corso-tjejerna hittat på. Jag tänkte att de har väl grävt i någon rabatt eller snott ngt etc. Nej då, de hade gnagt sönder ngt. Ett träd. De hade fällt ett jäkla träd! 😱😂

En kompis hund hade skuttat upp på diskbänken, som var hög och hunden liten. Ambitiöst! Den hade ätit upp julskinkan. Så istället för att fira jul och äta god skinka fick de åka till klinik och magpumpa hunden. Det gav ju julen en något annan stämning än planerat. Det ihop med räkningen.. :meh:
 
Min boxer åt flera soffor och hundra andra saker. Hon öppnade lådor och drog ut allt. Åt upp handkrämer och så.

Lilla hunden åt upp en träsoffa och tå värmefiltar och hundra andra saker.
 
Sambons hund va hemsk när den va runt året. Det minsta han tuggat sönder va innertaket i bilen...
Det värsta va ett helt kök när vi säsongade i Åre.
När jag säger ett HELT kök så menar jag ett HELT kök. När sambon kom hem på lunch hade hunden hunnit med att äta alla fronter på kökets alla lådor (för att komma åt korkunderläggen som låg i en låda, så han åt upp även dom när han väl hittat dom)
Samt ett stort hål i korkmattan (nu tror alla att där måste ha funnits en skarv men nepp han hade ätit upp ett hål mitt på golvet mitt i mattan säg 50 cm i diameter).

Efter det har han aldrig ätit upp någonting (jo han har bitit sönder hundbeddar mm som löptik legat på men det är mer förståeligt)

Jag är uppvuxen med aktiva tävlingsshäfrar och fått det mesta i klädväg uppäten när dom varit i slyngelåldern(ja någon ha faktiskt gnagt lite på ett nytt klickergolv också) men tydligen är det inget jämfört med va en jämthund kan göra på några timmar (eller i biltaketsfall - några minuter medans sambon va inne och handlade)

Lärdom i sammanhanget: hemförsäkringen kan gå in och täcka om skadorna sker i någon annans hem (dvs att man exempelvis har hunden hos dagmatte och att den där rensar hemmet i ett o övervakat ögonblick).

Ha just det min egen schäfer. När jag precis träffat min sambo. Hon va då 10 år och van att vara ensam så hade ingen betänkligheter alls när jag lät henne stanna hemma hos sambon som jag då träffat medans vi gick över till grannen några timmar. Men det fick jag nog veta att hon inte uppskattade. I huset fanns egentligen bara en sak som tillhörde mig- min nya systemkamera för x antal tusenlappar. Den stod på bänken längst in närmast fönstret. Framför Kameran stod lite andra saker som vi lämnat framme när vi gick. När vi kom tillbaka har hunden varit upp på bänken och fint lyft ner kameran på golvet utan att röra vid något annat som stod framme. Kameran stod prydligt mitt på köksgolvet. Skyddslincen hade gått i bitar men i övrigt va kaneran hel
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Rallylydnad
  • Uppdateringstråd 29
  • Hundrädda

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp