Vad är det värsta (ofarliga) ni gjort frivilligt?

Exile

Trådstartare
Efter fobi-tråden satt jag och funderade lite på detta.. Det vore kul att höra vad ni gjort av egen fri vilja, som varit helt fruktansvärt? pluspoäng om det är något som andra gör med nöje! Hoppa fallskärm kanske? Klappat en ren? :D

Min egen får bli när jag åkte fritt fall på gröna lund för.. ja tror säkert det börjar närma sig 20 år sedan? Jag ville verkligen inte då jag är lite höjdrädd. Blev dock övertalad av lite äldre vänner, jag var väl ingen mes och alla coola kidsen åkte ju.

Kön var lång, över en halvtimme stod vi och det blev bara värre och värre ju närmare vi kom. Minns att det var som att gå genom vatten när det väl var våran tur, jag ville verkligen inte. Minns hur det liksom kändes som livets misstag när man blev fastlåst. Hela vägen upp målade jag upp scenario på scenario i huvudet om hur bromsen inte skulle funka och vi skulle dö. Sedan väntan, VÄNTAN!! där uppe på att den väl skulle släppa och falla. Den anspänningen var verkligen inte att leka med, det kändes på riktigt som säkert tio minuter men var nog på sin höjd en halv.

Komiskt nog minns jag inte så mycket av själva fallet, det sög ju i magen såklart men allt innan var så otroligt mycket värre. Töntigast av allt är att jag så här långt, långt senare nästan fortfarande känner mig lite.. stolt? på något sätt för att jag gjorde det. Har dock aldrig gjort om det sedan dess och har inga planer på det heller :D

Så.. har ni några bra historier att dela med er av? :)
 
Efter fobi-tråden satt jag och funderade lite på detta.. Det vore kul att höra vad ni gjort av egen fri vilja, som varit helt fruktansvärt? pluspoäng om det är något som andra gör med nöje! Hoppa fallskärm kanske? Klappat en ren? :D

Min egen får bli när jag åkte fritt fall på gröna lund för.. ja tror säkert det börjar närma sig 20 år sedan? Jag ville verkligen inte då jag är lite höjdrädd. Blev dock övertalad av lite äldre vänner, jag var väl ingen mes och alla coola kidsen åkte ju.

Kön var lång, över en halvtimme stod vi och det blev bara värre och värre ju närmare vi kom. Minns att det var som att gå genom vatten när det väl var våran tur, jag ville verkligen inte. Minns hur det liksom kändes som livets misstag när man blev fastlåst. Hela vägen upp målade jag upp scenario på scenario i huvudet om hur bromsen inte skulle funka och vi skulle dö. Sedan väntan, VÄNTAN!! där uppe på att den väl skulle släppa och falla. Den anspänningen var verkligen inte att leka med, det kändes på riktigt som säkert tio minuter men var nog på sin höjd en halv.

Komiskt nog minns jag inte så mycket av själva fallet, det sög ju i magen såklart men allt innan var så otroligt mycket värre. Töntigast av allt är att jag så här långt, långt senare nästan fortfarande känner mig lite.. stolt? på något sätt för att jag gjorde det. Har dock aldrig gjort om det sedan dess och har inga planer på det heller :D

Så.. har ni några bra historier att dela med er av? :)

Det värsta jag gjort, någonsin, är att åka med en sådan där skidlift/korglift eller vad det heter, uppför Skuleberget.
Fritt hängande i en liten bur som dinglade. Satt och höll i mig så knogarna vitnade.

ja, jag är höjdrädd
 
Efter fobi-tråden satt jag och funderade lite på detta.. Det vore kul att höra vad ni gjort av egen fri vilja, som varit helt fruktansvärt? pluspoäng om det är något som andra gör med nöje! Hoppa fallskärm kanske? Klappat en ren? :D

Min egen får bli när jag åkte fritt fall på gröna lund för.. ja tror säkert det börjar närma sig 20 år sedan? Jag ville verkligen inte då jag är lite höjdrädd. Blev dock övertalad av lite äldre vänner, jag var väl ingen mes och alla coola kidsen åkte ju.

Kön var lång, över en halvtimme stod vi och det blev bara värre och värre ju närmare vi kom. Minns att det var som att gå genom vatten när det väl var våran tur, jag ville verkligen inte. Minns hur det liksom kändes som livets misstag när man blev fastlåst. Hela vägen upp målade jag upp scenario på scenario i huvudet om hur bromsen inte skulle funka och vi skulle dö. Sedan väntan, VÄNTAN!! där uppe på att den väl skulle släppa och falla. Den anspänningen var verkligen inte att leka med, det kändes på riktigt som säkert tio minuter men var nog på sin höjd en halv.

Komiskt nog minns jag inte så mycket av själva fallet, det sög ju i magen såklart men allt innan var så otroligt mycket värre. Töntigast av allt är att jag så här långt, långt senare nästan fortfarande känner mig lite.. stolt? på något sätt för att jag gjorde det. Har dock aldrig gjort om det sedan dess och har inga planer på det heller :D

Så.. har ni några bra historier att dela med er av? :)
Måste nog vara när klassen i grundskolan var iväg på sån där äventyrsbana i skogen. Sån där på olika höjder man skulle ta sig förbi olika hinder på. Jag var inte så nervös innan, mera normalspänd och nyfiken.
Men jag kommer ihåg så väl när jag var på typ nästsista så var kroppen så utmattad, för ett ögonblick tänkte jag att jag skulle falla (fast jag var ju spänd i säkerhetsrep såklart) eller något, men så fick jag som tur var i några sista krafter och kunde ta mig vidare till slutet.

Inget jag vill göra om (och jag nöjde mig med ett varv där på plats vilket jag tror var ett klokt beslut), men något som jag kände mig stolt över efteråt :D

Jag har dock även gått upp på toppen av ett berg i Storulvån men det var så jobbigt att jag kände när jag stod där på toppen - NÄÄÄ fy fan, inte alls värt det! :rage::rofl: Fast jag behövde mycket draghjälp där i slutet så det var väl lite därför jag inte kände mig så stolt då jag inte klarade det på egen hand, och kände att det fan inte var värt det :p
 
Senast ändrad:
Jag är väldigt o-äventyrlig av mig, så det läskigaste jag kan komma på att jag har gjort av fri vilja är nog att åka Liserbergsloopen (som väl är skrotad sen många år, numera...)
 
Gastroskopier 3 st och kamera i tarmen 2 ggr. Så mycket oro och ängslan innan, bara att tänka på det får mig att må illa. Brrr!
 
Jag har fobi för en enda sak, fästingar!
Men ensam hemma och fästing på dottern, hade inget val än att ta bort den... Hittade inte pincetten så tog den med naglarna :crazy:
Ryser fortfarande!
 
Lyfta ut spindlar ur bostaden. Först fånga under ett glas, sedan lugna ner pulsen, hitta ett styvt papper att föra in under glaset, öppna dörren, lyfta glas/papper/spindel utan att den smiter och släppa ut utomhus.

Livet är mycket enklare sedan jag fick en spindelplockare i julklapp. Var nog tänkt lite som ett skämt, men den funkar!
 
Jag är höjdrädd och dessutom rädd för vatten som är djupare än jag bottnar och där man inte ser botten (vattnet bör alltså vara klart). Men de gånger jag varit på Island har mina spärrar någonstans försvunnit. Här hoppar jag ner för en ca 5 meter hög klippa. Vattnet är ganska strömt och kallt, jag tappar andan vid landningen och sträcker dessutom ena armen (inte så konstigt när jag har dom rätt ut). Jag är otroligt stolt att jag vågade men kommer aldrig mer göra om det. En annan gång när jag besökte Island så simmade jag i en stor spricka (tror det var spricka pga kontinentplattor eller nåt som rört sig). Vattnet var även här iskallt och djupt, dock klar sikt. Jag var så nervös att jag började gråta och var påväg att ge upp men blev övertalad och lyckades simma/snorkla hela turen som planerat! Det är jag också stolt över!
29308
 
Jag är höjdrädd och dessutom rädd för vatten som är djupare än jag bottnar och där man inte ser botten (vattnet bör alltså vara klart). Men de gånger jag varit på Island har mina spärrar någonstans försvunnit. Här hoppar jag ner för en ca 5 meter hög klippa. Vattnet är ganska strömt och kallt, jag tappar andan vid landningen och sträcker dessutom ena armen (inte så konstigt när jag har dom rätt ut). Jag är otroligt stolt att jag vågade men kommer aldrig mer göra om det. En annan gång när jag besökte Island så simmade jag i en stor spricka (tror det var spricka pga kontinentplattor eller nåt som rört sig). Vattnet var även här iskallt och djupt, dock klar sikt. Jag var så nervös att jag började gråta och var påväg att ge upp men blev övertalad och lyckades simma/snorkla hela turen som planerat! Det är jag också stolt över!Visa bifogad fil 29308
Det ser ju lite coolt ut, men varför hoppar du ner i kallvatten, jag förstår inte riktigt syftet :D
 
Jag är höjdrädd och dessutom rädd för vatten som är djupare än jag bottnar och där man inte ser botten (vattnet bör alltså vara klart). Men de gånger jag varit på Island har mina spärrar någonstans försvunnit. Här hoppar jag ner för en ca 5 meter hög klippa. Vattnet är ganska strömt och kallt, jag tappar andan vid landningen och sträcker dessutom ena armen (inte så konstigt när jag har dom rätt ut). Jag är otroligt stolt att jag vågade men kommer aldrig mer göra om det. En annan gång när jag besökte Island så simmade jag i en stor spricka (tror det var spricka pga kontinentplattor eller nåt som rört sig). Vattnet var även här iskallt och djupt, dock klar sikt. Jag var så nervös att jag började gråta och var påväg att ge upp men blev övertalad och lyckades simma/snorkla hela turen som planerat! Det är jag också stolt över!Visa bifogad fil 29308

Jag ryser i hela kroppen när jag läser det där (känner exakt samma för djupt och mörkt vatten). Sjukt modigt gjort! :)
 
Det allra värsta är det nog inte, men det var BRA läskigt för en person med ormfobi att tvingas lyfta ut en snokbebis ur pannrummet...... :nailbiting: Den ringlade och slingrade på skyffeln. Jag tappade den FLERA gånger. Jag skrek och morrade på den..... ;) Och till SLUT lyckades jag bära ut den! Min man var iväg på resa, och jag kunde ju inte gärna ha en orm som inneboende i pannrummet tills han kom hem. Man kan mer än man tror om man måste!
 
Blev övertalad till att hoppa bungyjump när jag var i Nya Zeeland. Har aldrig varit med om sådan sjuk dödsångest som när man med båda benen ihopsurrade skulle ta sig ut på den lilla, lilla plattformen utan räcken på sidorna med marken 43 m nedanför O_o
Det var inte ens kul efteråt.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Varning för långt inlägg. Jag har haft problem med yrsel i tre veckor nu. Jag opererade bort en godartad tumör i armhålan en vecka innan...
2
Svar
33
· Visningar
3 621
Senast: tott
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
19 229
Senast: jemeni
·
  • Artikel
Dagbok Jag har tvingats undersöka min relation till pengar på djupet. Jag vet att pengar är ett känsligt ämne och att folk lätt stör sig på hur...
Svar
11
· Visningar
2 539
Senast: Unafraid
·
  • Artikel
Dagbok När jag varit ute och snurrat i världen något år, och insett att min plats inte fanns därute heller så bestämde jag mig för att fördriva...
Svar
0
· Visningar
1 345
Senast: miumiu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Flämtningar
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp