Vad är det

ja, precis vad jag skriver, om det är ex. en engelsk bom eller bladsadelbom osv.
 
Hej :) Din fråga krävde lite efterforskning eftersom sadeln heter Zaldi Potrera, och Portera (som du skrev) och inte heller Potera som Lillhästens sida sade.

Men på Zaldis egen sida fanns det rätta namnet, dock med info enbart på spanska. Min spanska är lite rostig men det verkar vara en stålförstärkt träbom med fem års garanti. Ullstoppad och av en typ som på spanska heter "silla de campo" dvs ungefär "lantsadel". Ser ut som en spansk modell och verkar ju vettigt uppbyggd. Det finns massor av liknande olika och ovanliga modeller av spanska sadlar bland annat många modeller av samma märke på Zaldis hemsida. www.zaldi.com

Här finns info på engelska.
http://www.trekkingsaddles-webshop.com/html/zaldi-country.html

Barockfolket kan nog mer om dessa sadlar.

mvh
Lejonelle
 
Hej!

Jag skulle tippa att det är en bladsadelbom, med fastsydd ullstoppning, vilket gör att stoppning inte rör sig lika mkt.

Har ingen erfarenhet av Zaldisadlar, men ludomar.

Hör med lillhästen istället, de borde veta?
 

Liknande trådar

Utrustning Några tips om vart jag ska börja leta? Provade en prestige golden star i bom 37 som blev för smal. Har även lagt på en prestige hippos...
Svar
19
· Visningar
959
Senast: Anna-KarinO
·
Utrustning Sadlar och bomvidd, Hur vanligt är det att en bom ändrar vidd? Vill en omvärmd bom återgå till ursprungsvidden, om den varit vidare...
Svar
0
· Visningar
402
Senast: Plantan
·
Utrustning Vad har ni för storlek på eran mattespadd jämfört med storlek på sadeln? Går i tankarna att införskaffa en mattespadd till...
Svar
7
· Visningar
304
Senast: Anna-Bella
·
Utrustning Trainers sadlarna. Om man har en dressyrsadel från Trainers som ligger bra på hästen kan man då tänka att även en hoppsadel från...
Svar
0
· Visningar
515
Senast: Pemallun
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp