Bukefalos 28 år!

Vad är detta??

mul

Trådstartare
Någon form av geting/bi eller dylikt. Så långt är jag med, men kolla storleken..:eek:

Och blåser man på den så rör sig gadden..:eek::crazy::eek:

Ja, den är död.;)
DSC00025-1.jpg


DSC00026.jpg


DSC00027.jpg
 
Sv: Vad är detta??

Är den ca 4 - 5 lång ?

Vi hade sådana stora getingar hemma förra året.
De hade ett stort bo på vinden. var mycket sega om kvällarna och kröp runt på trappan, inte trevligt då vi har hundar o katter som gärna låg på trappan om kvällarna.
Vi tog ut anticimex och de sa att det var bålgetingar.
 
Sv: Vad är detta??

Precis som xandoor skriver; det är en bålgeting.
 
Sv: Vad är detta??

Som tidigare svar säger jag att det är en bålgeting dom är stora som flygplan:D men inte så "kaffebordssugna" som vanliga getingar!
 
Sv: Vad är detta??

Den är nog typ 3cm stor. Den ramlade ut ur största grabbens ena byxben, när jag hade tvättat byxorna och haft dom hängda ute. :eek:
 
Sv: Vad är detta??

Garanterat bålgeting!.
Mycket "giftigare" än en vanlig geting, så är man det minsta allergisk så ska man akta sig. Finns möjlighet att du har ett bo med dem någonstans omkring din tomt.
När vi flyttade in i vårt hus hade vi bo precis utanför huset i ett vårdträd, hade invasion av dem, mycket otrevligt, men anticimex kom ut dagen efter och sprayade dem :).
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har jättesvårt för tabletter. Pyttesmå piller funkar bra, och huvudvärkstabletter funkar på grund av formen. Men typ alla...
Svar
15
· Visningar
646
Senast: nullo-modo
·
Utrustning Fick med ett träns från Antares till nya ponnyn. Skulle vilja köpa en ny nosgrimma men kan inte hitta någonstans vilken storlek tränset...
Svar
0
· Visningar
223
BH
Kläder & Bli fin Efter corona, då jag spenderade nästan två år med att jobba hemifrån, så har jag haft svårt att gå tillbaka till att använda vanliga...
2
Svar
21
· Visningar
1 479
Senast: Cattis_E
·
Övr. Djur Hej. Har två kaniner som jag har svårt att lyckas klippa klorna på. Vet att man kan åka till en del zoobutiker etc. för hjälp med detta...
Svar
4
· Visningar
793
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp