Vad är NÖDVÄNDIG utrustning?

Sv: Vad är NÖDVÄNDIG utrustning?

det jag använder dagligen är:
grimma
grimskaft
borstar & tillbehör
sadel med tillbehör
träns
benskydd
svamp
täcken
stallapoteket
hästgodis!

utöver detta mååste jag ju ha:transportsaker,extra av allt.(ifall nåt går sönder och behövs på studs) reflexer,andra täcken (byten)

sen att det är URROLIGT att handla är ju en annan sak ;)
 
Sv: Vad är NÖDVÄNDIG utrustning?

om jag skulle sparat alla mina träns genom åren skulle det säkert blivit över hundra :p
 
Sv: Vad är NÖDVÄNDIG utrustning?

Jag har spec tvätt medel från bucas till täckena.
Om det är fleece täcken så har jag skäljmedel med, vanligt änglamark oparfymerat. Annars blir det statiskt.
Till schabraken har jag vanligt tvätt medel och lite sköljmedel för att det ska vara mjukt. :)
Det fungerar bra för mig.
 
Sv: Vad är NÖDVÄNDIG utrustning?

:heart att shoppa till häst (:

Måsten till mig :)

Dressyr sadel + tillbehör
Hoppsadel + tillbehör
Benlindor
Benskydd - runt om
Padd att lägga under sadel
Många schabrak :)
Många träns:

Pullarträns
vanligt träns
hackamore
ett finare träns för tävling

Ländtäcke
Reflexer


Svett & fleece täcken
Sommar regntäcke
Ett tjockare regntäcke
Vinter täcke
Massa grimmor + Grimskaft
Transport skydd


Helosan salva
tjärsalva
Flugspray
Flughuva
Temp'
Bandage
lactacyd
jodopax
sax

Frisörsax
(min häst har stubb)

Hoppas att jag har fått med allt :)
 
Sv: Vad är NÖDVÄNDIG utrustning?

Inte ett svar utan bara en kommentar men när det var som värst så hade jag 4 sadlar, 14 träns, 3 kandar, 3 kapsoner och 34 bett. 1 träns, 1 kapson och 3 bett till tillridningshästen och resten till min egen gamling. Behöver sortera ut käns det som:crazy:
 
Sv: Vad är NÖDVÄNDIG utrustning?

Jag fick inte ens saker när jag var 14 och köpte min första egna ponny (för egna sparade pengar), har alltid betalt allting själv. Ibland får jag låna av tex syrran (och när jag var yngre lånade jag till dyra saker som försäkring av mina föräldrar) för att det ska gå ihop, men betalar alltid tillbaka.

Kan ju tillägga att jag säljer av saker emellanåt för att finansiera min "hobby" (shoppingen) :D
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Vad är NÖDVÄNDIG utrustning?

Hur tvättar folk sina schabrak och täcken?
Har ni spec tvättmedel?

Tvättar med grönsåpa! Milt och bra, förstör inte färg och vattentäthet. Tänk på att på regntäta tecken ska man INTE ha sköljmedel - det är det som är största boven i dramat!!!
 
Sv: Vad är NÖDVÄNDIG utrustning?

Alltså, orden "nödvändigt" är ju egentligen helt fel, för egentligen är ju hela ridningen som sport rätt "onödig". ;)

För att ha häst behöver du ju egentligen inget utom hästen, sen beror ju allt på hur du använder den, hur du tränar, och vad du beräknar som klokt att använda eller bra att ha.

Jag gillar saker, men hatar pryttlar, och har hellre lite av bäst kvalitet än en massa billiga grejer.
 

Liknande trådar

Hästvård Känner att jag behöver skriva av mig… Jag köpte (räddade) ett varmblod i somras, 6 år gammal, nätt och fin, med super bra lynne, trots...
Svar
17
· Visningar
3 644
Senast: Lavinia
·
Utrustning Hej! Har läst många trådar om folk som frågar vilken utrustning mm som behövs och är bra att ha. Så jag gjorde en lista med saker som...
2
Svar
22
· Visningar
4 338
Senast: nullo-modo
·
Hästvård Nu ser det ut som så att vi kommer hämta hem ett sto på 17 år, det är av en vän som känner att hen ej har tid, erfarenhet och ekonomi...
Svar
4
· Visningar
1 832
Senast: NotlikeI
·
Gnägg http://www.hippson.se/artikelarkivet/veterinar/grovre-men-valproportionerliga-hastar-som-ror.htm Tyckte det var en intressant artikel...
Svar
11
· Visningar
2 432
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp