Bukefalos 28 år!

Vad är vitsen med detta?

Zeli

Trådstartare
Jag har precis fått ett mail från nån som vill ha inloggningsuppgifter till min mail.

Det första som slog mig var språket! Va fan - är personen i fråga full eller? :)
Ja ja... babelfisk kanske eller nått... men kom igen lixom.

Nästa grej jag börjar fundera över är VARFÖR någon skulle vilja ha inlogg till min mail?
Vad kan man ha för nytta av att ha tillgång till vanligt folks mail?? Allvetande buke - upplys mig vad syftet med detta är! :)

Här är en kopia av mailet, lite småkul faktiskt..

Kära e-postanvändare,

Viktigt meddelande för alla telia.com, e-postanvändare.

Vi har tillfälligt begränsad tillgång till känslig konto funktioner för att återställa, om du åt ditt konto måste du svara på detta e-mail direkt efter din inloggning information som efterfrågas nedan.

e-post Användarnamn :..........................:
e-postadress Lösenord :..............................

På grund av skräp / spam-mejl du får varje dag, vi är engagerade i modernisering av all e-post konton, skräppostfilter för all oönskad e-post av säkerhetsskäl och för att förbättra våra nya funktioner och förbättringar till nya och förbättrade E - mail konto, så du inte får tjänsten avbryts. Snälla, måste du svara på detta mail omedelbart och ange ditt användarnamn och lösenord i lämpligt utrymme för att vi ska uppgradera ditt konto. En påvisar sambandet kommer att bekräfta att du är - Aktivera din e-post så snart vi fått dina svar och du är klar, klicka på "Bekräfta e-post länken i brevlådan konto och ange bekräftelsenummer: 1265-6778-8250 -- 8393 - 5727 Din underlåtenhet att ditt e-postkonto inloggningsinformation kommer att leda till tillfälligt stänga av din e-post eller vi kommer omedelbart att radera e-post konto från vår databas. Tack för din förståelse.

Skicka e användarnamn och lösenord till kundservice, E-post: accountupgrade_2009@mail2subscribe.com

Anse,
Customer Service Dept
 
Sv: Vad är vitsen med detta?

Nästa fråga är så klart: är det vanligt att folk ÄTER sina konton?
 
Sv: Vad är vitsen med detta?

Låter som det är skrivet på något annat språk och sedan översatt till svenska med något översättningsprogram. Och, nej, jag brukar inte heller äta mina e-postkonton. Svårsmält, har jag hört :D!
 
Sv: Vad är vitsen med detta?

Haha. Det känns ju seriöst när de använder samma mail som jag gör (mail2-mail) som ju är ännu mer hemligt än hotmail och sjukt ostabilt! Tror de någon ska gå på det där?!
 
Sv: Vad är vitsen med detta?

*KL*
Inte så konstigt egentligen kanske, att phishkarna inte är mer noggranna med sina formuleringar. Det är i princip både gratis och riskfritt att skicka en miljon sådana mail, och får man napp på så få som var tiotusende mottagare så har man ändå hundra konton att leka med... :angel:
 
Sv: Vad är vitsen med detta?

Ja.. men vad ska man HA de uppgifterna till sen?
Det är väll mer det som jag funderar över..
 
Sv: Vad är vitsen med detta?

Vitsen kan vara att de kommer över ditt mailkonto, dvs de kan se de mail du redan har (om kontot nu använder IMAP). Bland mailen kan det till exempel finnas registreringsbekräftelser för de konton du skapat. Din email-adress är ofta din identitet på nätet, och när du lämnar ut inloggningsuppgifterna så har de den :)
 

Liknande trådar

IT & mobiler Någon anledning finns det väl till att det emellanåt kommer sådana här mail i inboxen? Kära e-postanvändare, Viktigt meddelande...
Svar
10
· Visningar
1 374
Senast: Immer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp