Vad äter inte din häst?

P

Provincia

Min häst tycker inte om hösilage så pass mycket, utan det är hö som gäller :)
Är det några andra som har hästar som är lite "kinkiga" med maten?

Vad är det mest konstiga som din häst har lyckats stoppa i sig/ tycker om? :D

Just det, varför är choklad farligt för hästar? För choklad är väl farligt för dem?
 
Min häst äter bara "hästfoder". Dvs allt jag provat i krafftfoderväg, hö, hösilage, ensilage, halm, morötter, äpple, sockerbitar och knäckebröd. Sen gillar hon sirap också. :cool: Men det får hon bara på julafton och sin födelsedag.

Hon äter inte frukt som banan, päron etc... min förra sköthäst åt i princip ALLT man gav. :cool:
 
Mina hästar äter inte betfor.
Annars går d mesta ner. Russin är en hitt och torkade bananer lördagsgodis!
 
Jag har just nu ingen egen häst, men en häst jag ofta rider snappade åt sig min kompis korv (!). Han såg dessutom ut att tycka det var gott, så vi blev lite oroliga :crazy:
 
Min pålle tycker inte om banan. Men annars äter han nog de mesta. En gång tog han och tuggade på det lilla locket på avmaskningstuber. :D Han svalde det inte, spottade ut de. Men de va läskigt!
 
min äter nästan allt utom mjuktbröd med smör o ost... :) försökte dela med mig av min matsäck när vi var o tävla... men han börja bara göra konstiga miner o lipa åt mig.. :D
 
Den ena hästen äter inget annat än riktigt hästmat, typ hö havre, korn och så vidare. Första gången jag gav henne morötter och äpplen tyckte hon inte alls om det men hon lärde sig fort och nu tillhör de favoriterna.
Den andra hästen äter heller inte några konstigheter för utom vitt bröd, det är jättegott tycker hon.

Min ponny åt det mesta. Favoriterna var kola remmar och choklad.

Socker har faktiskt ingen av mina hästar varit speciellt förtjusta i.
 
Är det några andra som har hästar som är lite "kinkiga" med maten?
Min nordis äter Allt i matväg!

Vad är det mest konstiga som din häst har lyckats stoppa i sig/ tycker om?
Kycklinggryta kanske... :) (var sån där campingmat som man bara blandar med varmt vatten, den var så salt att jag inte kunde äta den så hon fick den *hi,hi* knashäst!)

Just det, varför är choklad farligt för hästar? För choklad är väl farligt för dem
Har jag aldrig hört... min häst dricker med glädje oboy :) (har bara gett henne det en gång men ändå) men hon äter ju också Allt.
 
Min gillar inte lucern i någon form, varken pellets eller s.k. hackad strå.
När jag köpte honom gillade han inte knäckebröd heller, men det börjar han lära sig nu. Annars går det mesta ner, även mediciner man lägger i maten.

En häst jag hade för några år sedan älskade Tenor Orginal. Kanske tyckte han det var gott med "halstabletter" - han var nämligen hosthäst.. :rofl:
 
Den ena hästen tycker inte om socker. Macka med stekt ägg är en hit, Han förser sig själv. Skinkmackan försvann i en tugga. Godis av alla de slag går bra även fishermannsfriend.

Filmjölk och olivolja går inget vidare.

Båda äter alla slags frukter.

Nanne/ :banana:
 
min, lr ja nu min lilla systers ponny äter typ allt.. tårta, pankakor, mackor, dricka ja som sagt typ allt...

däremot mitt arabsto är en mycket kännslig flicka.. hon äter inte allsorts hästgodis, inte visst hö, äter bara vissa sorters kraftfoder, ja man kan väl säga att d e rätt jobbigt att försöka få i henne d hon behöver :(
 
Det mesta slinker ner i det bottenlösa hålet som är min häst.
Förutom vispad grädde då, det gillade hon inte. (erbjöd en smakbit av en semla till tiggarkusen om någon undrar)

Hon försöker däremot alltid få tag på en bit snus när sambon råkar ha dosan i närheten och kan knapra djävulsklorot som om det vore godis.
 
Jag har ännu inte träffat på något som inte fallit fröken Habina i smaken. Tyvärr... :d

Det allra konstigast hon stoppat i sig var väl mammas julgardin i bomull som mamma hängt upp i stallfönstret. Men det var när Habina var ung och vild... :rofl:

Dessutom älskar hon verkligen avmaskningsmedlet, så det underlättar stort vid avmaskning. Tydligen nedärver hon det också, för avkomman var likadan... :cool:

Choklad är inte farligt för hästar, men ger utslag på dopingtester. Candy Man var en känd gestalt i USA som mot betalning gav motståndarnas hästar choklad, så att de skulle strykas ur galopploppen...

Habina föredrar choklad med nötter i, men nougatfyllning kan också gå bra. :smirk:

mvh Ellinor E. Karlström :bump:
 
konstigaste vet ja inte.. men den ena dricker läsk direkt ur flaskan... :crazy: han älskar oxå brio godis... samt att han försökt äta upp min jacka när ja hade den på mig(var kanske 5-6 år)

Min ponny-pojke tycker om allt som är lakrits eller salmiak... :)
 
Min häst äter inte hösilage om det är för fuktigt. Annars har han en förmåga att äta allting som jag äter.. Snickers, mintabletter, bullängder, bullar, festis, choklad, chocalate chip cookies m.m. Mandariner är också en stor hit! Det är extra kul om man lyckas snappa åt sig en från mattes hand när hon står och pratar med ngn annan... :smirk: :)

Finns det något som är farligt för hästarna att äta :crazy:egentligen? Utom de mer uppenbara sakerna förstås..
 
Min ena häst äter inte morötter :eek: :confused: :smirk: men hon älskar, godisbilar, apelsin och ostbågar.......Hästar är bra mysko ibland :banana:
 
Min totto gillar inte heller ensilage :crazy:

Vill bara ha hö minsann... :smirk:

Annat som inte går ner är knäckebröd och mineraler :D
 
min förre pålle åt allt utom mineraler . köttbullar , prinsesstårta ...

grisan är mer kräsen . hon äter d hon får me först slinker kliet ner , sen fibergin , sen lucernet , sen havren o sist racing balance
 

Liknande trådar

Hästvård Undrar lite hur pass farligt är domosedan för människor? Min häst är besvärlig att ge medlet och slänger en del med huvudet men...
Svar
13
· Visningar
1 094
Hästvård Börjar misstänka starkt att min häst har magsår och har troligtvis haft det länge. 🙁 Har frågat veterinären förut om det kan vara det...
Svar
3
· Visningar
634
Senast: Murray
·
Hästvård Hej! Står lite kluven nu. Jag har en häst som står med en hagkompis som väldigt gärna biter i hans känselspröt/ansikte. Min kommer...
Svar
3
· Visningar
619
Senast: mily
·
Foder & Strö Lyckades i somras få tag på fint hö, analyserat hö från årets skörd. Nu när vi under de regnigaste nätterna stallat in hästarna har min...
Svar
5
· Visningar
1 017
Senast: mily
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Ont i ryggen efter förlossning
  • Vad gör vi? Del CXCVI
  • Gråter du?

Hund, Katt, Andra Djur

  • Katter och spädbarn
  • Hundhantering
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp