Vad anser ni om detta?

Sv: Vad anser ni om detta?

Har du flyttat hästen än? Obehaglig situation! Men hon har ju inte rätt att ta 700,- och grunda det på kostander för foderkammare/osv :S
 
Sv: Vad anser ni om detta?

Och vad har vi lärt oss av detta?
1.Det lönar sig inte att vara snäll och hjälpsam;)
2.Förvänta dig aldrig att få något tillbaka;)

Nä, skämt åsido, en tråkig historia tycker jag, men väldigt vanlig.
 
Sv: Vad anser ni om detta?

betala för foderkammare, sadelkammare o ridning i paddock och på fält..men HAHA, jisses..nu får dom ju GE sig..det var ju hel sjukt skrivet av dem..det är ju inget dom informerat om alls..Och betala 700 kr..herregud..

Man slutar aldrig att förvåna sig över folks sätt..

Hoppas nu dom inte får för sig att gå vidare..men tror inte dom skulle kunna vinna nåt på det ändå..
 
Sv: Vad anser ni om detta?

nää..verkligen inte..men som sagt..folk kan förvåna en ofta..o oftast inte positivt..
 
Sv: Vad anser ni om detta?

Jisses vad snikna en del kan bli, "ridning på fält"...
Har varit med om liknande situation och vet hur frustrerande det är.
 
Sv: Vad anser ni om detta?

Hej!

Det är ju helt OTROLIGT!!:mad:
Stallägaren ska kanske se över hur han/hon har skött denna affär?!

Hur står det i ditt kontrakt?
Står det något för extra hyra av foderrum, spolspilta osv?
Och i varje kontrakt ska det stå utförligt vad som gäller vid en uppsägning.

Sen ska du kolla upp om det är en jurist som har utformat kontraktet, eller om stallägaren har skrivit det själv (ej giltigt i rätten med hemmagjort)
Likadant vid hästköp, kontrakten ska vara köpta från ridsportförbundet. Kan hittas i dom flesta ridsportbutiker.

Kan påminna dig till nästa gång du "hjälper" t.ex stallägren med saker, att allt sådant ska skrivas in i kontraktet.
Annars står bara ord mot ord när det är dags att göra upp om saken.
Säger hon t.ex att om du hjälper mig med försäljning av min häst, så får du gratis hyra en månad.........
DET ska in i kontraktet på en gång!

Vet att det är otroligt jobbigt att bråka med folk, men i det här fallet har du lagen på din sida!

LYCKA TILL!!! Håller på dig!:bow:
 
Sv: Vad anser ni om detta?

Tänkte bara balansera upp det med en liten historia om världens bästa stallägare.

Har stått i ett litet stall (5 hästar) mina 2 + stallägarens 2 samt 1 till. Jag har alltid mockat åt stallägaren då jag haft morgon (måste ju ändå vänta på att mina hästar ska hinna äta innan jag kunde rida). Vi har tagit hand om varandras hästar när vi varit borta. Nu ska jag plugga utomlands och har lånat ut mina båda hästar 1 år. Sa därför upp min stallplats i våras men inte med något direkt datum då jag ju inte visste när jag skulle hitta fodervärdar och när de skulle åka. Hela sommaren har de gått på bete och vi har alltid 1 månad fri under sommaren. Häst 1 åkte i början av juli med endast 1 veckas förvarning. Häst 2 åker om 2 veckor och det har vi vetat i ca 1 månad.

Frågade henne nu vad hon ville ha i stallhyra för augusti då han åker 19:e. Nääää sa hon han åker ju mitt i och har ju bara gått på bete så inget. Jag är bara glad han varit sällskap åt min häst. (stallägaren har sålt sin ena häst så min fick flytta från ett bete en bit från stallet till ett bete vid stallet, men det blev ju bara enklare och mer praktiskt för mig med).

Jag är dessutom varmt välkommen tillbaka och finns där bara 1 box om 1 år kommer jag absolut ställa min häst där. Hoppas så klart det ska finnas 2 boxar om det behövs men den ena hästen planerar jag att sälja/låna ut även i framtiden.

Så det finns bra ägare! Vi har inget avtal eller allt utan vi har löst det som kommit upp vart eftersom. Har stått där i nästan 3 år nu så jag kommer sakna stället.
 
Sv: Vad anser ni om detta?

jag skulle bara iggnorera stallägaren och fortsätter hon skulle jag bara säga..
Men de kan vi kvitta med all hjälp jag hjälpt er med med att rida till hästar hit och dit åkt ut och tagit hand om era häsatr på jul och nyår fasten det ingår i stallhyran.

Jag ska ha 700 för de och eftersom ni vill ha 700 av mig kan vi kvitta av det och återgå till våra egna liv härdanefter.
Hej då!
Sen skulle jag blocka personen både via internet och via telefon eller skriva svara ej bara!
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Jag har flyttat till ett nytt stall. Stallet jag stod i fanns inga jourer mer än när stallägaren åkte iväg, då hjälptes vi alla...
2 3
Svar
58
· Visningar
9 368
Senast: Skye
·
Anläggning Nytt användarnamn på Buke, då jag vill vara anonym och inte skriva det här under mitt vanliga användarnamn ifall någon skulle känna igen...
2
Svar
36
· Visningar
7 141
Senast: Karamello30
·
Ekonomi & Juridik Jag flyttade min häst för 2,5 år sedan till ett nytt stall. Stallägaren mailade över ett uppstallningsavtal till mig som han bad mig...
2
Svar
21
· Visningar
3 772
Senast: Piaff
·
Ekonomi & Juridik Hej! Någon som var lite koll på hur jag kan gå tillväga i min situation. Långt inlägg men tyvärr nödvändigt för att förklara hela...
2 3
Svar
57
· Visningar
9 357

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Koppel som släppte
  • Oseriös avel 2023
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp