Vad använda vid en total rensning i kroppen?

doris

Trådstartare
Jag behöver få ut alla slaggproduker och annat som irriterar min pålle, men jag har inget förslag på viket preparat jag skall välja. Hur vet man vilket som gör nytta? Vad ger mest för pengarna?

Hästen i fråga har uträknad foderstat och vi har inte bytt fodersort på länge, men hästen har ändå någon sorts obalans i kroppen.

Tacksam för svar.

Sv: Vad använda vid en total rensning i kroppen?

Det går inte att rensa ur en hästkropp, rensar du ur tarmarna försvinner den livsviktiga bakteriefloran.

Antar att du menar något annat, som att du vill ge något preparat som gör att hästen kommer i balans. Då undrar jag hur hästen utfodras idag, hur stor den är och hur mycket den arbetar.

Ja, precis, jag vill ge hästen något som gör att balansen i kroppen återställs, eftersom det just nu inte är helt bra.

Jag pm´ar dig ,med uppgifter ang foder, arbete och storlek.

Det finns olika örtblandningar man kan ge, du kan ge tex loppfrön, eller äppelcidervinäger, aloe vera juice.....att du skulle skada tarmfloran stämmer inte alls....

ok, vart köper man tex aloe vera juice?
äppelcidervinäger kan man väl köpa i hästfoder affärer?
Hur funkar dessa preparat, tex loppfrön?

Aloe vera finns i hälsokostaffärer tror jag , eller på nätet
äppelcidern kan du köpa i vilken mataffär somhelst, loppfröna med , dom heter nåt som psyphyllumfrö el liknande "på riktigt", dessa drar med sig skit ur tarmarna.....man kan antingen blöta upp dom eller lägga torrt på maten...om detta tvista de lärda...jag ger torrt.

aloen är rik på vitaminer o mineraler, samt verkar utrensande...

tack för svaren,
vilket preparat hade du föredragit? Samt hur länge bör man ge detta?

Jag skulle ta aloe vera och loppfrön...kör tills det är slut...½dl aloevera om dagen och ca ½-1 dl loppfrön......fast du kan ju börja ge loppfröna först i några dar innan du börjar med aloen

Se till att kroppen får tillräckligt med vätska . salt o tillräcklig vila mellan hårda träningspass så fixar njurar mfl organ detta själv, om det inte är fråga om tex tungmetaller eller andra ämnen som kroppen lagrar upp o i såfall fordras mer riktad behandling mot just en viss typ av ämnen.
PL

jag vet ju eg inte vad det är som är fel i pållens kropp, men jag vet att det är något som inte står rätt till eftersom vissa problem återkommer. Någon form av obalans verkar det vara.

Jag fick tips om att ge Kiselgur och rönnbär för att rensa ur. Rönnbären måste ligga i frysen ca 12 h innan man kan torka/fodra med de. 1 dl Rönnbär/dag.

Jag använder Linfrömjöl som jag kokar till en slemmig gröt späder ut med kallt vatten till en välling.(hästarna älskar det).
Gurkmeja 2 msk /dag i 3 veckor rensar ut överskott av proteiner /slaggprodukter.

Hejsan.
Har hört att B-vitaminer och äppelcidervinäger hjälper till att rensa exempelvis njurarna. Men som någon annan skrev: Örter!
Mvh

B-vitaminer har jag redan kört med, iofs inte tillsammans med äppelcidervinäger. Men just B-vitaminer i sig självt hjälpte inte

Hur får man tag i detta, och hur länge skall man ge det?

Liknande trådar

Kropp & Själ Konstig rubrik, men det är en fråga som gnagt i mig sedan en tid tillbaka. Hur ska en bära sig åt för att ge upp något som en inte själv... 5 6 7
Svar
121
· Visningar
21 424
Senast: ptr
·
Foder & Strö Hej Buke, luddig rubrik, jag vet. (Till att börja med vill jag säga att stallbyte är i planeringsstadiet men det är precis som i...
Svar
14
· Visningar
3 115
Senast: MonteRose
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Det satte rejäl fart under sensommaren 2007. Jag skulle fotografera på min väns bröllop. När jag kommer dit börjar jag fumla med min...
Svar
0
· Visningar
1 858
Senast: cassiopeja
·
Foder & Strö Vi har en mycket svårfödd häst som vi inte riktigt får ordning på, och jag har slut på idéer. Hon är ett 13-årigt ädelt halvblodssto... 4 5 6
Svar
106
· Visningar
16 441
Senast: axel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka