Vad använder du för glansspray?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Jardina
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 105
  • Visningar Visningar 9 185
Sv: Vad använder du för glansspray?

*kl*

Är det bara jag som tycker att Foxfiern har ändrat doft och inte alls luktar lika gott längre?! Den luktar faktiskt inte alls gott jämfört med tidigare :( sedan tycker jag nog att den har blivit sämre än förr, den är "kladdig" på ngt vis :crazy:

Jag använder Carr&Day&Martin Mane&Tail eller Showsheen. Båda funkar toppenbra tycker jag! :)

Använder Veredus Super Sheen och Foxfire.

Veredus Super Sheen är klart bäst!

Jag använder T.I.B pälsglans, den bästa jag någonsin haft! (har provat måååånga) Kostar ca 130 kr/liter

Använder mest Show Sheen, tycker att det luktar gott och fungerar bra. Har provat andra märken också, även Foxfire men Show Sheen är bättre.

Veredus in my heart alltså !!:love:

kl
Använder endast "pälsglans" i svansen, aldrig på kroppen o detta är överlägset den bästa produkten jag provat:
detangler.jpg

Svansen blir helt otroligt fin, dessutom luktar det jättegott!

Kmmer inte riktigt ihåg vad den heter, vit flaska med rosa ettikett och så står det bla "mane & tail". Den gillar jag! :)

Eftersom jag är lite westerninspirerad så använder jag även "Cowboy Magic".... SUPERBRA och luktar ljuvligt!:D

*KL och trådkapning
Undrar vilken pälsglans som är mest prisvärd. (Kanske det tråden handlar om, men ändå)
Märke, och gärna ett ungefärligt pris (om man får skriva sånt), och hur den är när man använder den, både för och nackdelar.
Tacksam för svar :bow:

Senast ändrad av en moderator:

Cowboy Magic är helt fantastisk i svansen. Dyrt men drygt.

I manremmen har vi något billigare, tror det heter pälsglans rakt upp och ner. Windsor var det visst (sökte på hööks).

Jag använder ett glansspray från ÖoB. 1 liter, kostar drygt 50 spänn och är relativt dryg. Har en nordis med en helt otrolig svans, men det håller i sig ca en vecka, och det doftar ljuvligt! Ids inte spendera hur mkt pengar som helst på glansspray, tycker bara att det är slöseri med pengar egentligen. :angel:

Jag använder också pälsglanset från Ö&B, Sjöbogårdens eller vad det heter. Tycker det funkar hur bra som helst! Och jag har en häst med hur mycket man och svans som helst, som är tjockt som bara den! Så jag tycker det är super bra :) Bra pris på det oxå :laugh:

*kl*

Har just beställt en flaska av det senaste från Shettis-sidan ( de är experter) som heter Final Mist. Återkommer med rapport. Tydligen outstanding, men vi får se.

Jag har fiebings (stavning?) som finns att köpa på granngården. En liten flaska för 80 kr ungefär, finns även större också.

Jag instämmer med vissa...Carr, Day & Martin och Equistar är SUPER! Foxfire kladdar och sätter sig mer på händerna än i svansen.

Jag brukar använda foxfire från börjes, drygt 100-lappen kostar det där.
Köpte även nåt annat i ullared (en hel dunk!) som oxå är rätt bra. minns ej vad den heter nu bara.
har testat sjöbogårdens (??), finns iaf på Börjes, den är superbra!

Jag har TIBhorse pälsglans, och kommer aldrig sluta med den :love: här kan vi lugnt snacka om en glanspray sm doftar ljuvligt :love: :bow: funkar kanon oxå :bow:

jag har också den :love: :bump: tusen gånger bättre än foxfire! luktar mycket bättre o reder verkligen ut pållens tjocka man o svans :bow:

Liknande trådar

Utrustning Nu måste jag få puttra ur mig litegrann. Varning för extremt nördigt prat om reflexer 😂 Jag ÄLSKAR reflex- och varselkläder. Jag vet... 2 3
Svar
52
· Visningar
3 448
Hemmet För 2 år sen köpte vi ny säng. Jag gjorde ordentlig research, vi var runt och provade olika sängar mm. Jag ville verkligen göra ett noga... 2 3
Svar
55
· Visningar
2 824
Senast: cherie
·
Western Hej! Jag är ganska ny inom westernridning och håller fortfarande på att lära mig, så jag rider på en låg nivå. Min tränare har dock...
Svar
2
· Visningar
578
Senast: Ramona
·
Tjatter Jag är kanske inte helt seriös med den här tråden (eller med rubriken), så man behöver inte bli galen på mig om man inte vill. Men jag... 3 4 5
Svar
88
· Visningar
3 348
Senast: Tantan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka