Vad använder ni för skor i stallet på sommartid??

Sv: Vad använder ni för skor i stallet på sommartid??

Brukar nästan alltid ha gympaskor (väldigt välanvända!) i stallet och när jag rider har jag ridstövlar/jodphurs.
Använder gummistövlar när de vädret tillåter, nya från Falsterbo :)
Har också streetskor någonstanns liggande i stallet. Men dem är inte så sköna att gå i längre stunder ;)

Menar du från Granngården eller :) ? Vad är det för modell?? Har de stöd i sulan menar du?? *hoppfull*

Stålhättor känns inte aktuellt, jag är för bekväm av mig ;) ! Jag får väl spana på Easy Rider PRO (och intela mig att det inte har någonting med pensionärernas riks organisation). Är det någon som vet VARFÖR steele helt har försvunnit?? Efterfrågan lär ju inte vara problemet, men de lär ju ha tagits bort av någon anledning..? Håller ett öga på beg. marknaden... men, begagnade skor?? nä.... hoppas väl snarare på att någon ska upptäcka att de har ett par oanvända sådana i kartong hemma som de inte vill ha - i MIN storlek :) :) :) Jag har f.ö. ett par sådana i stl 42(inte min stl), får väl lägga ut dem på hastnet och hoppas på bra bytesaffär :) ?

Mountain Horse med stålhätta/Boots/Foppatofflor/Gympasko, beroende på vad jag ska göra :)

Haha, såna hade jag när jag började rida i slutet på 80-talet. :D

Du kan hitta mkt bättre skor, de var inte särskilt sköna.

På sommaren har jag joggingskor, höst/vår jodphurs med dragkedja (Dublin Advance och Aquacat), på vintern oftast Uggs.

Brukar ha ett par gamla slitna gummistövlar (seglarstövlar ) från typ 80-talet, så man slipper svettas ihjäl

KL

Ändrade just åsikt om mitt tidigare svar att jag går med gympadojor i stallet; blev idag ordentligt trampad av min häst i hagen när jag hade gummistövlar på, och blev av med en tånagel. Det gör ONT, så efter detta använder jag endast ridskor kring hästar! :p

Mountain Horse finns att köpa. Min syster fick förlika sig med att det inte fanns några bruna längre, och beställde svarta för inte allt för länge sen.

Själv använder jag för tillfället ett par välanvända, tunna gympaskor av nån billig sort. Men överväger att beställa ett par MH när dom ger upp. Dom kostar lite men dom är värda sina kronor.

Under sommarperioden använder jag dessa:
easy_rider_classic_s11_big.jpg

Easy Rider från Mounatin horse.
Supersköna som jag köpte på Citygross av alla ställen för ca 600:- :D

Höst och vår har jag ridstövlar från Hööks och vintertid har jag vinterridstövlar från Börjes i brunt läder med fårskinn på insidan.
När jag bara är i stallet och inte rider har jag antingen foppatofflor, seglarstövlar eller ridskorna på bilden ovan beroende på väder. :)

Foppatofflor eller gamla gympaskor i stallet och hagen osv, jodpursh eller ridstövlar när jag rider :)

knapplån

Jag har ett par Ariat Devon Pro som jag älskar. Nog för att de va något dyrare än vad jag tänkt mig men ångrar inte en sekund att jag la pengar och köpte ett par riktiga skor. Bröt ju fotleden för ca 4 år sen och har haft problem med fotleden sen dess men nu efter jag köpt dessa så har jag inte alls samma problem längre. Helt underbart att slippa ha ont! Så till vintern blir det att investera i ett par ariat vinterskor!

Jag använder mest gympaskor sommartid i stallet, bekvämast så, men föredrar att rida med stövlar, har annars ingenstans att göra av mobiltelefonen (brukar ha den i skaftet).

knapplån

Jag har ett par Ariat Devon Pro som jag älskar. Nog för att de va något dyrare än vad jag tänkt mig men ångrar inte en sekund att jag la pengar och köpte ett par riktiga skor. Bröt ju fotleden för ca 4 år sen och har haft problem med fotleden sen dess men nu efter jag köpt dessa så har jag inte alls samma problem längre. Helt underbart att slippa ha ont! Så till vintern blir det att investera i ett par ariat vinterskor!

Håller helt med! Mitt förra par Ariatskor höll 10 år (minst) och räknar man på det så är de inte alls dyra. Innersulorna lever dessutom fortfarande och har fått flytta in i ett par av mina vardagskängor:p Skönaste skorna någonsin!

Vid ridning jodphurs med dragkedja fram. Hästhantering/stalljobb jodphurs med stålhätta alternativt gummistövlar. Vid annat ströjobb som fodring, hålla lektioner eller pyssel är det oftast sneakers. :)

Stålhättejodphurs från Jacson. Använder dem med raggsockor ner till ungefär +5 grader (vinterridstövlar både i stallet och till häst vid lägre temp), och när det blir för varmt med raggisar så har jag dem med vanliga sockar i alla temperaturer uppåt :D (helt okej även vid över +25 faktiskt! och vid varmare temp än så brukar jag inte ägna mig åt stallaktivitet ;)) + shortchaps/gaiters när jag ska rida. (De har tävlat distans, hoppning, dressyr och WE)

Ja precis, jag köpte dom där. Ja alltså, stöd och stöd, de är ovanligt stabila och breda gympa-ridskor :-). Du får helt enkelt prova!

Jag har Mountain Horse Stable Jodphur. Varma ja, men jag vill ha rejäla skor.

En kompis till mig har bruna Easy Rider. Köpta på XXL Sports.

Ariat... otroligt sköna och bästa skorna jag haft i stallet någonsin.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka