Vad är datorns problem?

astronaut

Trådstartare
Har idag rensat och flyttat bilder till de mappar bilderna ska in, allt har fungerat alldeles utmärkt tills jag kom till videosarna.

När jag försöker ta bort/flytta så kommer "du kan ej flytta/ta bort" då bilderna används i ett annat program. Vilket de inte gör.

Varför all denna krångel?

Sv: Vad är datorns problem?

Om det är såna där olagliga videosar så kan det tänkas att de ligger kvar i delningslistan i nedladdningsprogrammet, och därför "används" av nedladdningsprogrammet.
Annars vet jag inte vad det kan bero på.

Om det är såna där olagliga videosar så kan det tänkas att de ligger kvar i delningslistan i nedladdningsprogrammet, och därför "används" av nedladdningsprogrammet.
Annars vet jag inte vad det kan bero på.

Nepps, helt lagliga. Filmade med min egna kamera.

vi förutsätter att det är windows? isf så finns det många kryptiska orsaker.. program som du spelat upp dem i kan ibland "låsa" de även fast programmet är avstängt o dylikt.. testa att starta om datorn så ska du nog komma åt att flytta filerna.. annars kan du köra unlocker o välja "unlock" på filerna.. då får du dessutom se vilka program som förhindrar flytten av filen..

Jo, windows är det.
Startade datorn nu och kunde flytta filerna till rätt mapp.

Inte särskilt kryptiskt. Nio gånger av tio (eller mer) är det en dåligt skriven shell extension eller codec som inte släpper filen. Finns gott om verktyg för att ta reda på vem som håller på den, till exempel Process Explorer.

Liknande trådar

IT & mobiler Vad ska man använda för program för att redigera video? Det behöver vara gratis. Jag har försökt med clipchamp men blir galen på loopen...
Svar
0
· Visningar
277
Senast: Wille
·
IT & mobiler Som en fortsättning på den här tråden om att marksänd TV inte längre finns för betalkanaler... 2
Svar
25
· Visningar
783
Senast: MJLee
·
IT & mobiler Vänder mig hit igen eftersom det blev så bra hjälp förra gången och för flera användare 😆 Har försökt googla men inte hittar något...
Svar
14
· Visningar
2 149
Senast: Cattis_E
·
Skola & Jobb Hur hade ni hanterat denna situationen? En manlig kollega till mig skickar denna bilden i vårt grupp teamchat och skriver "kanske något... 2
Svar
24
· Visningar
2 367
Senast: Enya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka