Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det här är en luring!
Det du skriver kan vara sant, MEN beror oftast på att tjänstevikten är satt utan nästan någon inredning öht. Och mellanvägg, matta, bommar och reservhjul väger ju en hel del...
Kontrollväg alltid äldre släp innan köp, tråkigt att upptäcka att vikten är fel när polisen talar om det.![]()
Det där funderade jag mycket på när jag letade släp. Mitt Thule Prestige som inte har varken sadelkammare eller fronturlastning och på det hela taget är ett "slimmat" släp inredningsmässigt har en tjänstevikt på 770 kg. Jag blir lite skeptisk när jag ser sadelkammarförsedda boggietrailers med fronturlastning där tjänstevikten anges till under 700 kg (ofta Startrailer). Det går inte ihop för mig.
det finns mååånga olika material på marknaden att välja att bygga med så såå konstigt är det inte.
På jobbet stod jag och tvättade små kuber på ca 10x10x5 cm. Dessa var av material som jag inte kommer ihåg namnet på men densiteten låg strax under samma som guld har (19kg / liter)
Den ligger på 690Thule horseliner ligger på ca 750 kg kommer inte ihåg exakt men plus minus 20 kg.
Det som är lite märkligt är att när man googla och kollar på olika sidor som säljer nya hittar jag med både 720 och 690 kg som tjänstevikt.
Vad är det som skiljer på till synes samma trailer?
En anledning kan vara att det ena släpet vägs in med inredning och det andra släpet har man rensat ur helt från bommar, mellanvägg osv.