Vad är det egentligen man åtar sig?

• Äldre
  • Trådstartare Trådstartare ameo
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1
  • Visningar Visningar 495

ameo

Trådstartare
Moderator
Om man blir ordförande i en förening, vad är det egentligen man då åtar sig?
Har man på något sätt större ansvar som ordförande?
Jo, jag vet vad en ordförande har för uppgifter rent praktiskt, det är mer den juridiska biten jag fiskar efter...

Om man blir ordförande i en förening, vad är det egentligen man då åtar sig?
Har man på något sätt större ansvar som ordförande?
Jo, jag vet vad en ordförande har för uppgifter rent praktiskt, det är mer den juridiska biten jag fiskar efter...
Njae...

en ordförande är en del av styrelsen och det finns en väldig massa varianter på hur det sker. En del har ordföranden som någon form av kuttersmycke- en känd person som ska ge glans åt organisationen.

Mest vanligt är väl ändå att ordföranden är den som leder och fördelar arbetet i styrelsearbetet. Vanligt är också att ordföranden är en av firmatecknarna.

I övrigt har ordföranden samma solidariska ansvar som övriga styrelseledamöter; i de fall man inte beviljas ansvarsfrihet t.ex.

Liknande trådar

Relationer Jag har upplevt en situation som väldigt irriterande under några år nu, för någon vecka sedan så escalerade min irritation och jag blev... 2 3 4
Svar
76
· Visningar
6 311
Senast: Majjijann
·
Skola & Jobb Hej alla bukefalos medlemmar. Jag har tröttnat på att inte ha några mål i min karriär och att ett jobb är något man går till endast... 2
Svar
21
· Visningar
1 345
Skola & Jobb Jag startar en ny tråd för att få mer input. Början finns i sommarföräldrar -25. Jo, jag är gravid i v 24 och fick igår beviljad...
Svar
18
· Visningar
869
Senast: Guldaskig
·
Samhälle Kollase på kommunens hemsida och följande krävs: "Detta krävs av dig som ska införa fastighetsnära insamling Du som är fastighetsägare... 4 5 6
Svar
100
· Visningar
4 369
Senast: Badtz Maru
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Diskbråck
  • Syringomyeli eller något annat?
  • Akvarietråden V