Vad är det för bär?

aprilmaj

Trådstartare
I en färdigköpt sallad fanns det några bär (?) som jag inte känner igen. Först trodde jag att det var små toppiga tomater. De var röda, syrliga och formade som ett gammaldags kommatecken. Någon som vet vad det kan vara?

Sv: Vad är det för bär?

De bilder jag sett på goji har dels haft fel form och dels fel färg. De här hade tydlig "svans" och var klarröda. Men jag har ju i och för sig aldrig sett färska goji i verkligheten.

Inte det heller, tyvärr. De hade skal, tunt som på tomat, och kärnor inuti, ungefär som små tomatkärnor fast många fler.

Det kanske är det ändå? Finns det klarröda (ej orange)? Och med tydlig snabel?

Tamarillon är för stor (och snabellös). De har var mindre än körsbärstomater.

Ica har en låda med frysta Goji, havtorn, blåbär, björnbär, tranbär och röda vinbär kanske du hittar ditt bär i den blandningen

KL..

Nu är jag så nyfiken vad det kan vara för bär, så jag får gå och kolla på ica i morgon :D

Liknande trådar

Ridning Hej allihopa! 😊 Jag är ny här och skulle gärna vilja höra era tankar om något jag funderat mycket på. Jag är relativt ny på det här med... 2
Svar
22
· Visningar
2 525
Senast: Kajsalisa
·
Hundträning I fredags kom min adoptivhund från ett shelter i Rumänien. Han är runt 5–6 månader gammal, och som ni kan tänka er har det varit en stor... 2
Svar
34
· Visningar
5 435
Senast: Sel
·
Ekonomi & Juridik Jag har ett ämne som jag gärna vill höra andras synpunkter kring då jag själv inte riktigt vet hur jag ska tänka, hittade ingen annan... 2
Svar
36
· Visningar
3 879
Senast: 13579vas
·
Hästvård För en vecka sedan hände det dom inte fick hända. Hittade min häst med tillsynes lätt kolik men slutade med döden efter att veterinären...
Svar
18
· Visningar
2 181
Senast: Mint
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka