Vad är det för bär?

Sv: Vad är det för bär?

Står det inte på salladsförpackningen vad påsen/förpackningen innehåller?:)

Jag köpte i en delikatessdisk och fick i en liten ask utan innehållsförteckning. (Var på resa och behövde snabbäta. Så jag kan inte gå tillbaka till affären och fråga heller.)

Svarar flera på en gång:

Ska försöka hinna in till ICA på hemvägen och se om det Mystiska Bäret finns i deras frysta blandning.

Har ingen bild, åt upp bären och resten av salladen för flera dagar sedan.

Hittade inte på google-sidan som länkades till.

Det är inte berberis heller.

:confused:

(Vet inte hur man får flera citat i ett inlägg, ursäkta för röran. Uppskattar att ni vill hjälpa till!:) )

Jag köpte i en delikatessdisk och fick i en liten ask utan innehållsförteckning. (Var på resa och behövde snabbäta. Så jag kan inte gå tillbaka till affären och fråga heller.)

Kan du inte ringa butiken och fråga vad de var för något? Så kanske dem kan ta reda på det åt dig :)

Ja, snälla gör det!!! Nu har jag ju blivit OTROLIGT nyfiken på vad det är:p

Mysteriet löst!:)

Bäret är en mycket mild form av chili, kallas chili drops eller sweet chili drops, sa de i affären när jag ringde.

(Dropp-form var ju kanske en bättre beskrivning än "snabel" :D)

.

GM+Sommaren+2013-0023.jpg

Vilka söta!

Ja, visst är de! Och om man tittar på de två till vänster om mittenräkan, så har de faktiskt snablar.

För mig är ett modernt kommetecken bara ett rakt streck, som det där. "Förr i tiden", när jag var barn, fanns bara de krumiluriga kommatecknen i skrift. Eller minns jag helt tokigt?

I det digitala tidevarvet har det runda kommatecknet med svans blivit kantigt.

På tangentbordet visar de "krumilurigt" kommatecken men det blir bara ett streck när man skriver.:idea:

Liknande trådar

Ridning Hej allihopa! 😊 Jag är ny här och skulle gärna vilja höra era tankar om något jag funderat mycket på. Jag är relativt ny på det här med... 2
Svar
22
· Visningar
2 527
Senast: Kajsalisa
·
Hundträning I fredags kom min adoptivhund från ett shelter i Rumänien. Han är runt 5–6 månader gammal, och som ni kan tänka er har det varit en stor... 2
Svar
34
· Visningar
5 459
Senast: Sel
·
Ekonomi & Juridik Jag har ett ämne som jag gärna vill höra andras synpunkter kring då jag själv inte riktigt vet hur jag ska tänka, hittade ingen annan... 2
Svar
36
· Visningar
3 890
Senast: 13579vas
·
Hästvård För en vecka sedan hände det dom inte fick hända. Hittade min häst med tillsynes lätt kolik men slutade med döden efter att veterinären...
Svar
18
· Visningar
2 182
Senast: Mint
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Smitare - hur gör ni?
  • Guldfasanerna
  • Uppdateringstråd 31