Vad är det för bett?!

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Trinity
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 12
  • Visningar Visningar 878
T

Trinity

Hejsan jag har haft lite problem med bett som passar mig och min häst och jag har nu äntligen hittat ett bett som passar! Problemet är bara att jag inte vet vart jag kan köpa det! Jag har nämligen lånat bettet i fråga från min kära granne som inte har en aning om vart hon köpte det...:( ...Det är ett smalt tvådelat bett med x-tra stora,lösa ringar....det ser lite speciellt ut utöver det (är jätte dålig på att förklara:angel: ) bettet "går upp" en bit över ringarna där den sitter fast och det är stort mellanrum mellan ring och bettsidan...
hoppas ni förstår lite åtminstone...:(
Har letat överallt men inte hittat, så om det är ngn som ens vet vad det kallas så skulle jag bli jätteglad!!

P.C

Sv: Vad är det för bett?!

Kan du inte ta en bild av bettet, så är det nog någon som känner igen det.

Jo jag vet jag tänkte det men det står : "Du får inte posta bifogade filer"....:confused:

Det är ett vanligt tränsbett med sk. "halvfasta" ringar :) Har dock ingen aning om var man kan få tag på ett sådant nytt.

På engelska heter det Egg butt loose ring. Alltså ett eggbett med lösa ringar = halvfasta :D

5545_p76.jpg

Senast ändrad:

Hööks har sådant.
Artikelnummer: 500611
Tränsbett med halvfast ring.
Pris: 189 kr.

Liknande trådar

Utrustning TR II (dressyr) utelämnar mycket gällande bett kan jag tycka. Hur är det med mått? Vilka bettringar är godkända med oledat, tvådelat...
Svar
3
· Visningar
1 178
Senast: Amanda_F
·
Utrustning Jag ska köpa nytt bett till min ponny då det vi har nu är för litet. Han har 11,5 i fasta ringar men vilken storlek blir det då med lösa...
Svar
5
· Visningar
1 355
Senast: Freazer
·
Utrustning Hej! Hur ska man tänka om raka, två eller tredelade bett? Om man har ett bett som är delat och man tycker det passar bra, ska ett rakt...
Svar
4
· Visningar
1 029
Utrustning Långt inlägg! Vår ponny är rätt känslig i munnen. När vi köpte henne i februari förra året så kollades hon och åtgärdades i munnen av... 2
Svar
31
· Visningar
4 679
Senast: Kristall10
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka