Vad är det för en växt jag har?

PrinceFair

Trådstartare
Jag fick en liten liten planta i vintras, och nu har den växt sig stor och bestämt sig för att blomma :D
Men vad är det för sort? Med tanke på blommorna tänker jag mig något inom Solanum-släktet, men vad? Kommer den att få festliga frukter? :D
Växten är liksom en stam, ca 70 cm hög, med blommorna i toppen.
 

Bifogade filer

  • IMG_20180617_064039781.jpg
    IMG_20180617_064039781.jpg
    240,4 KB · Visningar: 234
Jag fick en liten liten planta i vintras, och nu har den växt sig stor och bestämt sig för att blomma :D
Men vad är det för sort? Med tanke på blommorna tänker jag mig något inom Solanum-släktet, men vad? Kommer den att få festliga frukter? :D
Växten är liksom en stam, ca 70 cm hög, med blommorna i toppen.

Solanumsläktet låter rimligt. Den är ruggigt lik mina auberginplantor.
 
Jag fick en liten liten planta i vintras, och nu har den växt sig stor och bestämt sig för att blomma :D
Men vad är det för sort? Med tanke på blommorna tänker jag mig något inom Solanum-släktet, men vad? Kommer den att få festliga frukter? :D
Växten är liksom en stam, ca 70 cm hög, med blommorna i toppen.
Tamarillo/trädtomat?
 
Jag fick en liten liten planta i vintras, och nu har den växt sig stor och bestämt sig för att blomma :D
Men vad är det för sort? Med tanke på blommorna tänker jag mig något inom Solanum-släktet, men vad? Kommer den att få festliga frukter? :D
Växten är liksom en stam, ca 70 cm hög, med blommorna i toppen.
Om du har facebook så finns det en grupp som heter Vilken växt. Där brukar man kunna få alla möjliga växter identifierade :) !
 
Var på en fantastisk växthandel igår och tvingades att köpa en svart viol... Den är så fin att jag bara döööör.
De sa att den frösår sig generöst så jag skulle se upp. Så bra! Jag gillar växter som inte "uppför sig". :banana:
 
Var på en fantastisk växthandel igår och tvingades att köpa en svart viol... Den är så fin att jag bara döööör.
De sa att den frösår sig generöst så jag skulle se upp. Så bra! Jag gillar växter som inte "uppför sig". :banana:
Gillar du akleja då också kanske?
Här slårdesig nedvar de känner för. Nu senast i grusgångenned ned till huset. Red id rabatten. Men de är så vackra att de står kvar :)
 
Jag fick en liten liten planta i vintras, och nu har den växt sig stor och bestämt sig för att blomma :D
Men vad är det för sort? Med tanke på blommorna tänker jag mig något inom Solanum-släktet, men vad? Kommer den att få festliga frukter? :D
Växten är liksom en stam, ca 70 cm hög, med blommorna i toppen.
Är det inte en chili?
 
Är det inte en chili?
Nix. Troligen aubergine (men den har inte producerat några frukter än, så heeelt säkra kan vi inte vara).
Den kom till mig tillsammans med en jämngammal chili-kamrat som såg helt annorlunda ut (och tragiskt gick hädan strax efter att den flyttat in hos mig).
 

Liknande trådar

Hemmet Lägenheten ovanför mig har fått nya boende. Vet att jag tidigare har skrivit om mitt lyhörda hus och att det hörs särskilt mycket från...
12 13 14
Svar
272
· Visningar
22 294
Relationer Jag träffade en granne på ICA idag. Vi ska träffas några stycken med barn och grilla whamburgare på söndag och jag sa till grannen att...
2
Svar
32
· Visningar
3 535
Senast: Pratsch
·
  • Artikel
Dagbok Jag tänkte att kommande säsong ska jag inte förodla en massa plantor för jag måste verkligen lägga tiden på annat. Men tja, det blir...
Svar
1
· Visningar
413
Kropp & Själ Jag hoppas att någon har någon tanke eller själv har upplevt eller vet, har testat Citalopram själv osv. Jag har nu tagit Citalopram i...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
3 090
Senast: Enya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Varulvslekarnas anmälningstråd
  • Vi som letar hus
  • Vad gör vi? Del CXCIV

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp