Vad är det för färg på den här sadeln?

Marvin

Trådstartare
Och hur hittar jag en matchande sadelgjord??
DSC_0455.jpg

Börjar ångra att jag inte valt brunt som färg! :crazy:

Sv: Vad är det för färg på den här sadeln?

Tabacco, ser det ut som! Eller kanske rent av Newmarket.

Vilket märke är det på sadeln? Ofta kan ju sadeltillverkaren har en kollektion av träns och annat pyssel också.

Det är en Gold Medal flatback, nån lite äldre variant än de som säljs nu.

Då är det nog tabacco!

Kolla Prestige egna grejor! Kan finnas begagnade sadelgjordar som inte kostar multum om inte annat... ;) Sedan har jag en gjord i tabacco från Lyckås som är kanonfin. Kan nog finnas från GlenGordon också.

Tipset om Lyckås är bra - de har ett eget lädersortiment och har i många olika färger och modeller, finns utanför Stockholm, på nätet och brukar även dyka upp på mässor såsom Globen i nov.
Annars undrar jag om inte Hööks har något hasselnötsfärgat träns i sortimentet som kan tänkas passa?

De blåa lindorna/schabraket var kanonfint iaf!

Hööks har mycket riktigt en del i färgen hasselnöt som jag tycker är lik tabacco. :)

Det är ju en hööks-sadel jag har, men jag hittar inga hasselnöts-prylar? Bara kastanj.

Kan globus New Tan fungera??

Jag tog med mig min sadel till affären när jag skulle köpa stigläder till den. Har en Knightssadel med väldigt speciell brun färg. Dom nya har en helt annan brun ton så man kunde inte gå efter det.

Tror nästan att du får ta med dig sadeln till butiken och matcha lädernyans på plats. Tänk dock på att nytt läder kan mörkna en ton när man smörjer in det.

Ditt dilemma är den yttersta anledningen till att man egentligen Bör ha svarta grejer - Svart är svart. Brunt är... pja... jobbigt! Men fint!

Jag hade ju en likadan sadel som du förut och Globus New tan funkade till den (dock har jag märkt att Gold medal sadlarna varierat lite i samma färg, även de som varit köpta samma år). New tan såg något ljust ut från början, men efter en infettning mörknade den till samma färg som sadeln.

Själva sadeln skiftar också i färg. Nu har jag beställt en Cladrige House i kastanj, ska se hur det blir.

Den har samma färg som Prestiges gammla sadlar (dom bytte färg för några år sen, nuvarande tobacco är mörkare). Så kolla efter Prestige sadelgjord osv.

Globus new tan är orange, jättefult!

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag gör ibland repgrimmor på fritiden i hopp om att en dag kunna öppna och sälja hållbara grimmor av bra kvalitet. Har lagt massvis...
Svar
5
· Visningar
636
Senast: morgaine
·
Utrustning Hej! Nybörjare på bomlös sadel. Hittade en begagnad från hööks som endast är provad. Padd under och allt såg fint ut. Men så när jag...
Svar
4
· Visningar
546
Utrustning Jag har börjat rida igen efter många års uppehåll men har problem med västen. Jag blir så klumpig att jag kan varken spänna sadelgjord...
Svar
8
· Visningar
459
Senast: Rosett
·
Utrustning Insett att schabrakgarderoben behöver förnyas… Ska sälja av Ps schabraken för de glider som f*n på nya hästen🫣 Det är liksom hela... 2
Svar
22
· Visningar
1 442
Senast: Emuliiaa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka