vad är det för fel på min häst hjälp mig!!

• Hästvård
  • Trådstartare Trådstartare red cap
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 594
R

red cap

har ett halvblodsto mkt pigg och glad men har sedan tidigt i våras varit mkt stel i bak har nästan inte gått att sko henne i bak och i bland står hon med det ena bakbenet uppe ,men när jag longerar eller skrittar henne märks stelheten bara första minuten sedan inget då går hon som vanligt har kollat henne vid rullning i bland går det som smort ibland går det trögt när hon ska upp hon är inget varm eller halt ,vad kan jag göra jag vill ju att hon ska bli bra ,

Sv: vad är det för fel på min häst hjälp mig!!

jag har varit i kontakt med veterinär men inget hittas min hovslagare tror att hon är mkt stel efter ett års vila på grund av in graviditet hon har tappat mkt muskler i bakkärran hon är ju inte halt men visar ibland obehag ja vet inte hur jag ska förklara men i dag så longerade jag henne och då syntes inget konstigt på henne hon trippa fram och var lite full i fan och nu i kväll så gav jag henne lite massage och krafsa hovaran och det gick bättre dock spände hon sig lite men jag tog det lungt så det gick bra inget kul när det inte är som det brukar ska skritta henne i morgon en stund så får vi se om det gör någon skillnad

Liknande trådar

Hästvård Hej, Jag är mitt uppe i en utredning hos veterinär av min häst som har ett släpande bakben. Han visar ingen reaktion på böjprov, visade...
Svar
12
· Visningar
1 522
Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga... 2 3 4
Svar
74
· Visningar
5 135
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med... 2
Svar
34
· Visningar
3 813
Senast: Freazer
·
Hästhantering Hej! Jag känner att jag måste få bolla lite med folk som har mer vana av sånna här typer av hästar än mig. I ungefär ett år nu har jag...
Svar
6
· Visningar
1 679

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Vilken hundras?
  • Guldfasanerna
  • Bästa kloslipen?

Hästrelaterat

Tillbaka