Vad är det för mask?

Sv: Vad är det för mask?

nä inte räfflad vad jag kunde se, är inte styngflugelarven mer "knubbig"? Denna var ca 1mm tjock. Har iaf aldrig sett så mkt mask i en hästbajs:eek:

Finns det någonstans man kan se bilder på de olika inälvsparasiterna?

Hur går man vidare med en häst som haft mkt blodmask då? Den maskades i Lördags med Noromectin (tror inte att de tog nått träckprov) o i söndags kom det ut mängder med mask (ryser).

Hur går man vidare med en häst som haft mkt blodmask då? Den maskades i Lördags med Noromectin (tror inte att de tog nått träckprov) o i söndags kom det ut mängder med mask (ryser).

Fortsätter avmaska med ivermectin-medel var 8e vecka till ca oktober.

Liknande trådar

Hästvård Någon som har en idé om vad som kan vara bekymret med min häst? Hon kliar bort sin långa vackra man från ca halva manen och bakåt. Jag...
Svar
8
· Visningar
941
Senast: skogaliten
·
Hästvård Jag har i flera år funderat på att testa kula i livmodern till Nelly, och frågade veterinären idag kring pris osv. Men jag skulle gärna...
Svar
1
· Visningar
272
Senast: MiniLi
·
Hästvård Ska börja ge min häst Gastrogard i morgon för magsår. Veterinären som skrev ut medicinen sa att jag kan ge det när som helst under...
Svar
1
· Visningar
285
Hästvård Jo jag lånade i våras ut min 9-åriga shetlandsponnyn till en fodervärd och har hitintills verkar gått jätte bra😊 Får regelbundna... 2
Svar
23
· Visningar
2 616
Senast: Stergo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka