Vad är det för "monster" som bor där inne?

MaRomer

Trådstartare
;) Börjar fundera på hur stor denna bebisen egentligen är! Första vägde 3640gr på bf+6. Och då var jag betydligt mindre! Tilläggas ska att jag hade en startvikt på +10 kg. Så kanske stämmer det ändå? Har lite skräck för att det ska vara en mega bebis i magen!

Se själva:

V 31 med nr 1:

26406758.jpg

V 31 mer nr 2:

resize-of-cimg6698_135395825.jpg

Sv: Vad är det för "monster" som bor där inne?

Är jag blind eller saknas det inte en bild på tvåan? :angel:

Är blogg.se som har problem och därför visas inte nr 2:/

Du får försöka lite senare! Finns bild i min blogg men får inte länkad dit tyvärr!

Hade väl ungefär lika stor mage som du har nu med tvåan :D
v.+31+024.JPG

Milton vägde ju sen när han föddes 4280 g. Jag var, precis som du riktigt nervös över hur stor bebisen egentligen var. Har inga tips till dig eller så, men ja, nu har du någon mer att jämföra med, om du vill =)

Jag tror inte din bebis nr.2 kommer vara gigantiskt mkt större. Det är olika form på magarna och tycker, uppfatta mig rätt nu, att hela du ser större ut och inte bara magen. Det ser ut som du har större omkrets under brösten och där ligger väl ingen bebis ;)
Vad säger din BM? Min gissade rätt på storleken på både 1a och 2a.

Måste jämföra mina v.31 magar. Jag hade +1kg i startvikt med nr.2
På förlossningen vägde jag 61 kg med 1a barner och 58 kg med 2a.

Bebis nr.1, föddes 39+1, 3420 gram och 48 cm
phpowilla.jpg

Bebis nr.2, föddes 38+4, 3320 gram och 48 cm.
29776301.jpg

Ca 12h före bebis 1 tittade ut
phpkekcou.jpg

Ca 12h före bebis 2 tittade ut
30145488.jpg

Tycker nog mina magarna var lika stora men olika form, 1a magen ser mer sprängfylld ut ;) Sen har ju mannen blivit en aning mkt bättre på att ta magbilder ;)

Jo jag skev ju att jag väger 10 kg mer nu än innan;)Som start vikt alltså! Får se vad BM säger när jag ska dit. Vill inte ha mega bebis:/

En kompis till mig hade gigantisk mage, ut kom en liiiiten flicka på under 3kg... En annan kompis hade minimal mage, syntes knappt att hon var gravid förrän sista veckorna, och hon fick "normal"stora barn på ca 3,5kg båda gångerna.

jag hade mindre mage med nr 2.

MAGE 1:
26455547.jpg

med måttet 109cm med alldeles för hög sfkurva (glukosbelastning gjordes)
Ut kom en bebis på 3200GR

MAGE 2:
32224_391625105487_616090487_4150412_5714855_n.jpg

med måttet 103cm. mkt lägre sf kurva än barn 1
och denna bebis vägde 3392gr. så magens storlek är ingen garanti för ngt.

exakt samma startvikt (vid inskrivningen) och exakt samma viktuppgång på båda barnen.

Senast ändrad:

TS:

Du behöver nog inte vara orolig för att det är en jätte där inne! Min mage var också mycket större tidigare med Maja än med My, och slutade som lite större trots att jag gick två veckor längre med My. My vägde 3890g och var 50cm och Maja vägde 3880g och var 51 cm så de var väldigt jämnstora =)

Liknande trådar

Gravid - 1år Familjen klarade vintern med en enda förkylning. Nu är 9 åringen inne på andra omgången kräksjuka... Först var han sjuk för 10 dagar...
Svar
4
· Visningar
969
Senast: Blyger
·
R
Gravid - 1år I dag var min man och jag och gjorde ett tidigt ultraljud, då vi ville se om allt såg bra ut med "vårt lilla Pyre" (jag är i v. 7). Vi... 2 3 4
Svar
79
· Visningar
6 594
Senast: julgrisen
·
Gravid - 1år Detta blir ett skamfyllt inlägg med förmodligen bland det mest provocerande (har googlat och sett andra stackare be om hjälp o sen bli... 4 5 6
Svar
110
· Visningar
25 129
Senast: cirkus
·
Relationer Jag använder mig av ett anonymt nick och skulle uppskatta om någon som eventuellt misstänker vem jag är håller det för sig själv. Jag... 21 22 23
Svar
450
· Visningar
35 513

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka