Vad är det för någonting?

• Övr. Hund
  • Trådstartare Trådstartare Kia
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 2 081
K

Kia

Jag skrev lite i tråden om sår & eksem, min gamla tik har fått något som jag misstänkte var våteksem.
Åkte in med henne till veterinären som sa att det var våteksem.
Men jag vet inte riktigt om jag verkligen tycker att det ser ut som våteksem nu när hon har blivit rakad.

Min mor har haft hund med våteksem och jag kan inte minnas att det såg ut så här...
Och på bilder jag hittat på internet så verkar inte området vara så stort som det är på min hund.

Tycker ni att det ser ut som våteksem?
Jag lägger in en länk till en bild, men jag måste varna känsliga läsare för att bilden är rätt äcklig!
Bilden på hundens sår...

Den första bilden är STOR, jag har lagt ut en mindre bild här:
Midre bild!

Sv: Vad är det för någonting?

Kan vara någon form av allergi också! Så finns det en hudsjukdom ,SA, men det borde ju vetrinären reagerat på om det skulle vara den....
Ser väldigt likt eksemen som två av våra hundar hade i vintras, gav dem kortison somde svarade bra på.

Sv: Vad är det för någonting?

Min hund har fått Rimadyl (smärtstillande och antiinflammatoriskt) och Kefavet (mot infektion).
Det är bara andra dagen i dag, men jag tycker att det faktiskt ser lite bättre ut redan! :)

Liknande trådar

Övr. Hund Vilka tuggben är era hundars (och era) favoriter? Det finns ju rätt många märken numera som har svensk- eller nordisktillverkade ben av... 2
Svar
22
· Visningar
1 468
Senast: Capybara
·
Övr. Hund Har någon erfarenhet av att själv slipa eller lämna in klotång för slipning? Jag sitter med 5-6 helt nyköpta klotänger och ingen är lika...
Svar
1
· Visningar
216
Senast: Sryoqwe
·
Övr. Hund Jag vet inte vad jag ska göra. Jag har i dagsläget tre hundar, en 11-årig labradorblandning, en 8-årig storpudel och en 3-årig... 2
Svar
23
· Visningar
2 225
Senast: __sofia__
·
Övr. Hund Har en renrasig hund av mindre ras som kom till oss för fyra år sedan direkt från uppfödaren. Hon var 14 månader när vi tog henne och är... 2
Svar
20
· Visningar
2 677
Senast: Otherside
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka