Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Min häst hade för första gången inte ätit upp sin mat under natten. Sedan hittade jag den här i höresterna. Någon som har en aning om vad det är? Det ser ut som en lurvig jättelarv. Men finns det så stora larver? Eller är det nått annat? Den har liksom päls... usch.
Jag tycker det ser ut som ett ben från ett litet pälsklätt djur, tex kattunge, harunge el dyl. Det händer ju tyvärr att smådjur får sätta livet till i slåttermaskinen, rådjurskid och harungar ofta som trycker i gräset. Om så är fallet så får man väl hoppas att den stackaren dog raskt, och inte bara fick ligga trebent och förblöda..
Ser ut som en del av ett rådjurskid... Dom har rödbruna toppar och mörkare strån närmast kroppen. Sen är det oerhört vanligt att just rådjurskid ligger och trycker i vallen om dom inte är gamla nog att fly faran
Hästnyheter En uppfinningsrik lösning för ett vanligt stallproblem. Beatrice Carlsson byggde en egen magnetkvast som effektivt samlar upp hästskosöm...