Var lite konstigt på nyår när jag fick kommentaren "Om jag hade mer kunskap om det hade jag kanske också varit gay.". Vad för kunskap hen syftade på fick jag aldrig svar på..
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Personen kanske menade gladVar lite konstigt på nyår när jag fick kommentaren "Om jag hade mer kunskap om det hade jag kanske också varit gay.". Vad för kunskap hen syftade på fick jag aldrig svar på..
En av mina mest underbara weird moments och tillika kommentarer var när jag hamnade på en överfull buss och fick ta båda hundarna i knät så att en man i äldre medelåldern fick plats bredvid oss. Han var välklädd i typ vardagskostym och satte omedelbums upp affärsportföljen i Sitt knä, lindade båda händerna om handtaget på den och sneglade lite pekuliärt mot hundarna. De låg snällt och halvsov.
Efter någon minut:
- Your dogs look very calm.
Han var rätt uppenbart nervös, så jag log och klappade ett shibahuvud och svarade någonting i stil med:
- They are! We used to ride the bus to work together every day for like three years, they won't bother you.
Det var sedan tyst i flera långa minuter, kanske så många som tio, under vilka karln då och då flyttar runt med händerna på handtaget till portföljen och ömsom sneglar på mig och hundarna, ömsom ut mot resten av bussen innan han slutligen lyckades pressa fram rätt tyst men klart och tydligt:
- My father always told me that dogs are evil and that the people that own them are werewolves.....!
Alltså, jag kan tycka synd om karln, men ögonblicket i sig var så underbart på något sätt! Surrealistiskt. Han var så städad och sansad. Vi pratade lite mer sedan och jag förklarade att de flesta hundägare är de mest sympatiska och empatiska människor han kan träffa på. Varulvsmannen kommer alltid att vara en pärla!
Du kan skriva en ny fantasy bokserieBra att veta att man är varulv då! Hum man blir alltså varulv av att köpa en hund - alla fantasy böckerna har det fel!
Mindes plöstsligt ett aningen traumatiskt ögonblick i ungdomen.
Jag var 17 och skulle få en spiral insatt. Lägger mig i gynstolen för första gången i livet.
Barnmorskan undersöker och säger plötsligt -vilken slapp slida du har!
Så jag gick hela min ungdom med insikten om att jag var "slapp".
Kul. Eller inte.
Jag och min syster var på stranden. Jag var, som alltid, kritvit och syrran var brun. Hon får sån där riktigt härlig brun färg som är åt det "guldiga" hållet. Själv är jag så vit att huden mer går åt det blålila hållet.
En liten flicka (typ 4-5år) kommer fram och frågar: Varför är du alldeles vit och hon alldeles brun?Jadu bra fråga
![]()
Ja alltså det tar tack och lov några år innan barn lär sig att vissa kroppsdelar är skamliga.
Min egen avkomma har under en större middag deklarerat för gästerna att ”mamma har inga bröst. Hon har tuttor. Titta!” Varpå han lyfte upp min tröja.
Den attityden x 10 när du är personlig assistent. Jag har t o m råkat ut för sjukvårdspersonal som har pratat jättelångsamt och tydligt när de förklarar väldigt enkla saker. Som om mitt IQ skulle vara på gränsen till normalbegåvning typ.Brukar få en ganska dum kommentar när jag berättar att jag läser färdigt till Undersköterska och att jag arbetar på en avdelning för demenssjuka : Jaha vad ska du bli sen då? Eller vad ska du läsa vidare till sen? Precis som om det är absolut inte OK att "nöja" sig med att vara undersköterska. Måttligt trött på denna kommentaren så har börjat kontra med att det är inte fel på yrket, det är fel på folks syn på yrket, vilket i sin tur sätter ribban för hur låg lönen är/blir.
Kom igen när du jobbat som djurskötare i några år. Suggor och slaktsvin.Den attityden x 10 när du är personlig assistent. Jag har t o m råkat ut för sjukvårdspersonal som har pratat jättelångsamt och tydligt när de förklarar väldigt enkla saker. Som om mitt IQ skulle vara på gränsen till normalbegåvning typ.
Jaha... Var det tänkt som en komplimang? Eller ett klagomål?Gynekologer verkar säga konstiga saker.
När jag skulle byta spiral förra året kläckte hon ur sig "här var det ont om plats!"![]()
Jaha... Var det tänkt som en komplimang? Eller ett klagomål?![]()
Det där borde nog anmälas. Det är både chockerande okunnigt och respektlöst.Min knäppaste måste varit hos gynekologen för typ 5 år sen (en äldre kvinna) :
- Är du oskuld?
- Nej
- Nä men det är bra, hade ju varit tråkigt om jag tog din oskuld.
På fullt allvar, när hon skulle göra undersökningen![]()
Vilket fick mig att tänka på när en väninna till mig fick höra - Och idag var det halkigt.Gynekologer verkar säga konstiga saker.
När jag skulle byta spiral förra året kläckte hon ur sig "här var det ont om plats!"![]()
Vilket fick mig att tänka på när en väninna till mig fick höra - Och idag var det halkigt.
Väninnan
Gynekologen (som tittat ut genom fönstret)![]()