Vad är detta för Knights sadel?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare TheMariaLarsson
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 6
  • Visningar Visningar 7 586
T

TheMariaLarsson

Hej! Jag har precis sålt min o min mammas gemensamma häst. För några år sedan köpte min mamma en Knights sadel till honom som nya ägaren inte hade användning för. mamma har självklart glömt modellnamnet nu när jag vill sälja sadeln o tänkte därför höra om nån av er vet vilken modell det är?`

Man ska kunna byta nått i den sa min mamma, antar att det menas att man byter koppjärn?

Nåja, lägger ut en bild o hoppas nån kan känna igen den.

Mvh Maria

ed5fb116.jpg

Sv: Vad är detta för Knights sadel?

Det ser ut som en Knights Camelot. Det är förmodligen bomvidden som kan ändras då Camelot (alla eller vissa?) är utrustad med Knights X-change system. Jag tror det finns fem bomvidder att välja på. Supertrevlig sadel, sökte med ljus och lykta efter en sån för ett par år sedan men hittade ingen så det blev en Morris & Nolan ist.

Har ni tittat under kåpan? På min Knights står det både modell, storlek o bomvidd.
Den informationen vill du ju kunna lämna till ev. spekulanter.

Hej! Kollat under men där står endast Knights 10295 size 17, wide MW...
Kände också att det borde stå men har försökt kolla överallt efter modellmärkning!..suck

Kolla på bilder så tror jag att du med säkerhet kan säga att det är en camelot. Varken Walter eller John har den linjen/sömmen på sadelkåpan. Ser ut att vara en skön sadel.

Som övriga säger så är det en Camelot. Jag har en sån. Extremt skön! :love: Älskar den!

Tack! Då ska jag se till att få ut en annons på denna :D Tack för hjälpen!

Liknande trådar

Utrustning Innan jag envisas för mycket så tänkte jag höra efter här. För någon vecka sedan hade Hööks i Sisjön jättestor sadelutförsäljning...
Svar
9
· Visningar
1 013
Senast: Tora
·
Utrustning Hej! Försöker hitta en sadel till min treåring som är rak, kort och bred. Inte mkt manke. Har haft en sadelorovare här och det...
Svar
6
· Visningar
1 030
Hästvård Någon som har några idéer om vad detta kan vara? Försöker göra en lång historia kort. 1/2 fick jag hem min fina tjej som jag har på... 12 13 14
Svar
270
· Visningar
30 721
Senast: sandrafors
·
L
Utrustning Hej! Jag är en tjej på 17 år. Fyller 18 den 26 december. För ca 2 år sedan lånade jag hem en dressyrsadel av en jag känner ganska väl...
Svar
19
· Visningar
2 829
Senast: Niela
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka