vad är detta för märke??

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare black_famous
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 35
  • Visningar Visningar 2 403
Sv: vad är detta för märke??

*kl*

Känner så väl igen sadelknappen men vad det är kan jag ju såklart inte komma på...

ja hdr loggan stämmer ju med vad som är inristat på sadeln men jag är mer nyfiken på loggan på knappen

Ser ut som det står SA på sadelknappen och tittar man på kontakten för HDR i Argentina så heter dom Profine S.A. Kan kanske vara deras tillverkning?

Profine S.A betyder Profine Societada Anonyma (tror jag det stavas) och blir på svenska Profine AB (aktiebolag)!

kl

Jag tycker det ser ut som en Kloster Shöntal. Stavas säkert annorlunda :p
En i stallet hade en likadan sadel och det var en KS.

Det finns en sadel som heter Pigmalion och säljs genom Shires som har exakt samma lapp på utsidan vid bossorna... :idea:

*kl*

Var och kikade på sadlar häromdagen och hittade en liknande (likadan?) sadel med samma märke på "knappen" och tänkte genast på denna tråd! Sadeln var enligt märkningen under kåpan en Kieffer:idea: Jag kan PM:a butiken om du vill ta reda på mer om sadeln...

Det står GK på Kieffers knappar.

Sen har dom vad jag vet aldrig tillverkats i Argentina, fast det kanske någon annan här som vet ifall det har gjort :confused:

Har heller aldrig sett en sådan där lapp på utsidan av bossorna på en Kieffersadel...

Säger bara vad jag såg på den sadeln jag kikade på. Det var samma logga på knappen, och var märkt Kieffer under kåpan (vad heter läderbiten som sitter under kåpan på stigläderstropparna?) precis som på vilken Kieffersadel som helst. Då har väl något trätt på en Kieffer "läderbiten som sitter under kåpan på stigläderstropparna" bara för att luras?

Då har väl något trätt på en Kieffer "läderbiten som sitter under kåpan på stigläderstropparna" bara för att luras?

Det kan det mycket väl ha varit! Eller för att orginalet har kommit bort och man hade en kiefferlapp över!

*kl*

Var och kikade på sadlar häromdagen och hittade en liknande (likadan?) sadel med samma märke på "knappen" och tänkte genast på denna tråd! Sadeln var enligt märkningen under kåpan en Kieffer:idea: Jag kan PM:a butiken om du vill ta reda på mer om sadeln...

ja tack snälla gör gärna det:)

PM:ar dig!

Såg förresten att jag skrivit stigläderstropparna - men menar ju såklart sadelgjordsstropparna, ibland snurrar man till det:angel:

Liknande trådar

Utrustning Min häst gillar att kli sin svans och det är ju skitfult 😝 På tjockare stalltäcken finns oftast svanslapp MEN på ofodrade/tunna...
Svar
9
· Visningar
619
Senast: Alexandra_W
·
Utrustning Hejsan! Jag undrar vad ni som är duktiga på sadlar skulle säga om hur denna ligger och passar på denna rygg? Jag tycker att kurvan på... 2
Svar
22
· Visningar
1 672
Senast: morgaine
·
Utrustning Hej, vet någon här något om böckman duo R? Vi funderar på och köpa men för min häst som får panik och blir klaustrofobisk i trailern...
Svar
2
· Visningar
255
Senast: Panikponnyn
·
Utrustning Innan jag envisas för mycket så tänkte jag höra efter här. För någon vecka sedan hade Hööks i Sisjön jättestor sadelutförsäljning...
Svar
9
· Visningar
1 013
Senast: Tora
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka