vad är detta för märke??

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare black_famous
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 35
  • Visningar Visningar 2 403
B

black_famous

någon som vet vad detta är för märke på denna sadeln, på lappen där bak står det "made in argentina"
picture.aspx

picture.aspx

tacksam för alla svar

Sv: vad är detta för märke??

vad står det på den lilla lappen vid bossan bak, starx under sätet?

det står made in argentina på lappen därbak

haha japp de gjorde jag!

har kollat lite närmare på den nu och på de där metall eller järn (vilket det nu än är) som man skall trä igenom stiglädrerna igenom för att få fast dem i sadeln om ni förstår annars får ja lägga in bilder.... där står det Henri de rivel är det verkligen en hdr sadel eller är det bara de där grejorna som är det???

hoppas ni förstår vad jag menar

någon kieffer lär det ju inte vara och på själva loggknappen så ser det inte ut som någon hdr heller. Vart har du fått tag på sadeln?

Det kan ju vara så att någon tidigare ägare satt på loggomärket hdr för att sälja den dyrare. :confused:

Det kan ju vara så att någon tidigare ägare satt på loggomärket hdr för att sälja den dyrare. :confused:

nej det är ej möjligt då loggan är inristad i metallen så den sitter ej löst, sedan är den alldeleds ny endast provriden.

ska ta några bilder o lägga in strax...

gick inte att få några bättre kort tyvärr men här ser ni ju vart och hur jag menar
picture.aspx

okej jag trodde snarare att du menade att hdr stod på en rund bricka, en sådan som brukar sitta framför stigläderfästningen.

Det är ju mycket möjligt att bara delen med hdr är deras tillverkning. för det verkar ju märkligt om de skulle tillverka en sadel och sätta en okänd logga på den.

ja de tycker jag oxå verkar märkligt, jag fick med sadeln till en häst som jag köpte förra sommaren den var helt ny och inte ens provad, tjejen skulle sluta med hästar så jag fick med massa saker.
sadeln har bara legat sedan dess men min syrra fick provrida den idag på sin häst då den aldrig har passat till min tjej.

och först nu har jag börjat fundera på vad det är för sadel då jag har tänkt att jag ev skall sälja den.
vet ju inte vad man kan ta för en sådan sadel och sedan beror det ju oxå på om det är en märkes sadel eller ej!

finns det någon som kan lägga in en bild på hdr:s logga är lite nyfiken på hur den ser ut

jag tycker inte att den ser lika dan ut om du kollar på bakstöden...

nej det är inte den, men dom påminner lite om varandra. på min är det utanpåliggande stöd och det är det väl inte på den?!

Ser ut som det står SA på sadelknappen och tittar man på kontakten för HDR i Argentina så heter dom Profine S.A. Kan kanske vara deras tillverkning?

sa loggan? jag kan bara hitta hdr loggan...

Att grossisten i argentina heter något på s a kan ju bara vara en slump. sveriges heter ju hansbo och på våra sadlar står det inte hansbo.

Ja, jag har faktiskt ingen aning om vad det kan vara för sadel du har ts.

Liknande trådar

Utrustning Min häst gillar att kli sin svans och det är ju skitfult 😝 På tjockare stalltäcken finns oftast svanslapp MEN på ofodrade/tunna...
Svar
9
· Visningar
619
Senast: Alexandra_W
·
Utrustning Hejsan! Jag undrar vad ni som är duktiga på sadlar skulle säga om hur denna ligger och passar på denna rygg? Jag tycker att kurvan på... 2
Svar
22
· Visningar
1 674
Senast: morgaine
·
Utrustning Hej, vet någon här något om böckman duo R? Vi funderar på och köpa men för min häst som får panik och blir klaustrofobisk i trailern...
Svar
2
· Visningar
255
Senast: Panikponnyn
·
Utrustning Innan jag envisas för mycket så tänkte jag höra efter här. För någon vecka sedan hade Hööks i Sisjön jättestor sadelutförsäljning...
Svar
9
· Visningar
1 013
Senast: Tora
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka