Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Ja det är till för att hindra hästen att t.ex bita sönder täcken eller slicka såren osv. Ganska hemska manicker tycker jag att använda på hästen. Vi hade en sådan på travet som användes flitigt på en utav hästarna som hade som hobby att riva sönder sina täcken.
Vi kallade honom för stegen eftersom han alltid skulle ha den på sig .
Vet inte hur det är med den på bilden men med den vi hade kunde hästen äta både sitt hö på golvet och kraften ur krubban utan problem.
jag förstod det. Jag vet inte om just denna grejen är till för just det ändamålet som jag skrev, men travtränaren som jag hjälpte till hos vid den tiden hade en liknande grej som var till för att stoppa en av hästarna att ta sönder täckena. Det var ganska länge sedan kan jag tillägga.
Det är en nackkrage för hästar som motverkar att de biter på täcken och ev sår på kroppen. Samma sak som katter och hundar har när de inte får komma åt att slicka/bita efter operation.
Men den ser ut som ett totyredskap.
aha, tänkte att det var någon form av... va17 kallas det, "hjälp-grimma" eller vad man säjer... som en hjälptygel fast den har den på fritiden...
Typ krubbitarrem och sånt där kul? haha ni fattar. Nu har vi ju svaret iaf
Jag läste om en sån grej i en bok om problemhästar och enligt den används den när hästar bockar. När hästen inte kan bocka med den, så förminskar man den allt eftersom. Till slut har hästen bara en ring kvar av denna krage. Vet inte om det funkar, men det stod så i boken
Juridik & Ekonomi Jag förstår inte riktigt varför du svarar på mitt inlägg på det här sättet? Jag skriver ju att de får dela ( men med andra ord) som...
Trädgård & Växter Jag och min syster köpte en batteriklippare med uppsamlare men utan drivning till vårt föräldrahem när vi tog över. Det är det bästa jag...
Hästmänniskan Så gjorde jag när jag köpte Mariella. Dvs åkte från Norduppland till Skåne. Tingade henne osedd innan jag körde (med bil och släp). Tog...