Vad är detta?

Zevzan

Trådstartare
20201027_180625.webp
finns det någon som vet vad detta är?aldrig sett förut. Ringen runt är lite neråtbuktad och känns svampigt

Blött ute nu iaf här hos oss de påverkar hovarna negativt! De blir svampiga om de inte hinner torka upp i mellan ..

Vi har ju nya barfotaboots kanske lyckats komma därifrån för man inte fått bort lera/ grus ordentligt.
Verkaren ska komma nästa vecka. Så får väl höra med henne.
Har inte blivit värre så det är ju bra:)

Vi har ju nya barfotaboots kanske lyckats komma därifrån för man inte fått bort lera/ grus ordentligt.
Verkaren ska komma nästa vecka. Så får väl höra med henne.
Har inte blivit värre så det är ju bra:)
Det låter väldigt troligt, tycker jag. Att det är någon form av skavsår alltså.

Liknande trådar

Hästvård Hej! Min häst har varit svullen hasen vid spetsen i ca en vecka. Hon går själv i hagen, finns inga stenare eller träd i hagen, inte...
Svar
3
· Visningar
398
Senast: Sirap
·
Hästvård Hej! Tänkte höra om någon hade liknande erfarenheter. Mitt kallblod har återkommande problematik med magsår just vintertid av någon...
Svar
16
· Visningar
1 375
Hästvård För en vecka sedan hände det dom inte fick hända. Hittade min häst med tillsynes lätt kolik men slutade med döden efter att veterinären...
Svar
18
· Visningar
2 052
Senast: Mint
·
Hästvård Hej hej. Fick höra en ny sak som jag inte har koll på. Hovrandsartros. Någon som känner till något om detta? Hur uppstår det? Hur läker...
Svar
11
· Visningar
1 086
Senast: co-SMAD4
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka