Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
En gammal hederlig mangel! Har du några riktigt äldre damer i närheten av dig då vet dom säkert hur den funkarFinns i tvättstugan min. Ser inkopplad ut men vad är det, hur lyfter man upp locket? Mangel?Visa bifogad fil 187487
Det är en gammal hederlig stenmangel där du rullar lakan, påslakan, dukar mm på trärullar som du lägger i mangeln. Det ska finnas ett reglage som lyfter stenkivorna så du kan lägga in rullen med det som ska manglas. Helt otroligt när man lärt sig hur det fungerar.Finns i tvättstugan min. Ser inkopplad ut men vad är det, hur lyfter man upp locket? Mangel?Visa bifogad fil 187487
Fanns även i mitt barndomshyreshus. Min mamma, född 1939, tyckte att mangling var hopplös omodernt, så jag fick aldrig riktigt tillfälle att bekanta mig med den.En klassiker! En sådan mangel hade vi i hyreshuset där jag växte upp.
Haha, min mamma f 1935, himlade med ögonen när jag stolt berättade att jag manglat efter att jag flyttat hemifrån.Fanns även i mitt barndomshyreshus. Min mamma, född 1939, tyckte att mangling var hopplös omodernt, så jag fick aldrig riktigt tillfälle att bekanta mig med den.