Vad är detta?

replica

Trådstartare
Gick igenom hunden på jakt efter fästingar när jag upptäckte detta på vänstra armbågen.
P1010066.jpg

Inte så bra bild kanske.. Men det är lite hårdare än vanligt skinn och fjällar..
Vad är det för något? Är det något att bry sig om? Något man kan göra åt själv (och isåfall vad?) eller ska man kontakta veterinär?:confused:

Hittade inget liknande på resten av kroppen, utan det verkar bara vara där som det är så...

Tacksam för svar!

Sv: Vad är detta?

En långhårig collie på 22mån.. Aldrig stött på något tidigare, andra armbågen ser inte alls ut så..

Kanske brukar ligga mer på den sidan.
I stort sett alla någorlunda stora hundar jag har erfarenhet av får med tiden, som en trampdyna på utsidan armbågen.
PL

Senast ändrad:

Vi brukar massera in gammal hederlig grönsåpa på de där 2liggfläckarna" - med bra resultat - dels mjukgör det dom, dels stimuleras ny pälsväxt. (Någon som klan förklara varför?)

Grönsåpa är ett universalmirakelmedel. Man kan t.o.m. tvätta hunden i det. Fick tipset av en jägare, han höll hundarna fria från rävskabb på det viset. :D

Att det fungerar inom många områden - det har vi varit medvetna om i väldigt många år nu :) - jag är mest nyfiken på VAD det är som gör att det?;)

Liknande trådar

Övr. Hund Har en renrasig hund av mindre ras som kom till oss för fyra år sedan direkt från uppfödaren. Hon var 14 månader när vi tog henne och är... 2
Svar
20
· Visningar
2 686
Senast: Otherside
·
Hundhälsa Hej alla! Jag ska försöka att fatta mig så kort jag kan. Jag har en Pomeranianpojke på 4 år. Han har aldrig tidigare haft några problem...
Svar
1
· Visningar
746
Senast: Jeps
·
Hundhälsa Ska försöka fatta mig kort. Har en 9 årig okastrerad Chihuahua tik. Hon har varit frisk förutom några småsaker under årens lopp. I...
Svar
0
· Visningar
561
Senast: cassina
·
Hundträning Något luddig trådstart kanske men jag har ett problem med att min ena hund har gjort utfall mot barn i koppel. Med utfall menar jag att... 2
Svar
38
· Visningar
6 068
Senast: Liran
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka