Vad är egentligen okej

Jag upplever ändå att majoriteten inte är white trash och att de flesta arbetet innan. Olika mycket och med vad beroende på åldern på föräldrarna.
Upplever också att det är få pappor som lever på den här typen av jobb utan att det främst är mammorna.

Jag tycker att du tar upp en viktig etisk fråga kring hur "vi" använder internet och sociala media.
Det är en sak att lägga ut detaljer om sig själv.
Men att lägga ut detaljer om någon annan individ som inte kan lämna "informerat samtycke" tycker jag är fel.
Små barn kan inte lämna informerat samtycke eftersom de saknar mental mognad.
 
Jag är inte förälder själv och har inga åsikter i hur andra gör. Men jag har tänkt en del på sociala medier och eventuella framtida barn och jag skulle nog inte exponera mina barn i sociala medier, utöver någon trevlig semesterbild då och då. Så nej, jag är inget fan utav det, främst eftersom barnens samtycke inte kan säkras.
 

Liknande trådar

Tjatter På allmän begäran kommer här årets upplaga av Secret Easterbunny Ni som varit med i Secret Santa eller Secret Easterbunny tidigare vet...
26 27 28
Svar
555
· Visningar
21 937
Senast: zassoo
·
Kropp & Själ Hmm, hur ska jag börja det här inlägget? Det finns så mycket jag vill säga men jag vet inte vart jag vill komma med det. Jag är i yngre...
Svar
5
· Visningar
3 868
Senast: Yrsel
·
Övr. Barn Hej! Då detta inte rör mitt barn har jag skapat ett hemligt nick. Jag vill inte att någon ska förstå vilken familj det rör sig om, så om...
2 3
Svar
41
· Visningar
6 121
Senast: TinyWiny
·
  • Låst
Samhälle SD kommer näver bäver få min röst, lika lite som F! eller något annat parti i sverige denna höst. Jag värnar om min demokratiska rätt...
17 18 19
Svar
372
· Visningar
24 494
Senast: LenaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Lös i magen
  • Ännu en tråd om hundfoder

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp