Vad är en k-server?

• IT & mobiler
  • Trådstartare Trådstartare Mindra
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 1 109
M

Mindra

Kul att va ny på jobbet när alla är borta på utbildning.. Fick ett mail om att jag hittar infon jag behöver på K-servern.. Försökt komma på va det kan vara för ngt.. Någon som vet?
// Mindra.. ny på jobbet och blåbär

Sv: Vad är en k-server?

Jag är inte så haj på datorer, men hade kollat på "Dator" och sett om det fanns någon enhet som hette K. Jag har en C och D drive på min laptop, tex.

Håller med ovanstående.
Vi har en U:/ server.
Troligen är det någon intern server som ni har inom företagets nätverk. De brukar man som Marvin säga hitta genom att kolla vilka enheter man har i "den här datorn".

Kul att va ny på jobbet när alla är borta på utbildning.. Fick ett mail om att jag hittar infon jag behöver på K-servern.. Försökt komma på va det kan vara för ngt.. Någon som vet?
// Mindra.. ny på jobbet och blåbär

Precis - här har vi G: som är den som alla har tillgång till men öppen per avdelning, H: som alla har tillgång till rakt av och C: som är den privata för just din stationära PC.

Liknande trådar

IT & mobiler Mitt Facebook konto har en live.com adress som kontaktmöjlighet men pyttemjuk har ändrat så det är numera en Outlook adress. Så jag kan...
Svar
15
· Visningar
590
Senast: hastflicka
·
IT & mobiler Härom dagen fick jag nedanstående meddelande på min dator. Det går inte att klicka på knapparna och jag kommer inte in i datorn. När...
Svar
11
· Visningar
435
Senast: Görel
·
IT & mobiler Använder Insta i webbläsaren. Vill ta bort en hel chatt men instruktionerna jag hittar funkar inte. Det kommer inte upp nån knapp med...
Svar
2
· Visningar
270
Senast: Rosett
·
Skola & Jobb Jag ska försöka hjälpa till med att skriva en överklagan till CSN gällande ett avslag på ansökan om de 40 extra veckor som man kan ha...
Svar
7
· Visningar
778
Senast: MiaMia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka