Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag tuffar på som vanligt. Kanske inte kör ett fyspass eller någon vandring, men jag går ändå hundpromenader, rider, gör det som ska göras på gården etc. Jag upplever dock att jag fungerar bättre när jag är aktiv och inte bara går hemma. För går jag bara hemma så ökar den där snacklusten betydligt, så jag försöker planera in fastedagarna till när jag jobbar mycket för då tänker jag på annat.Följdfråga: vad gör ni under en fastedag?
Ingen intensiv konditionsträning, men lever i övrigt som vanligt. Upplever att jag mår mycket bättre mentalt på fastedagarna om jag 1, inte äter under dagen och 2, är distraherad/igång. Äter mitt eventuella mål nån gång runt 17-19Följdfråga: vad gör ni under en fastedag? Dels för att stå ut med hunger men oxå dels för att orka med? Jag kör en sorts tarmflorakur och levde på grönsaker + rotfrukter + 2 ägg i 3 dagar. Nu äter jag ovanstående + frukt i 7 dagar till. Något bättre med frukt men är ju ändå kallsvettig, halvt illamående och ffa korkad. Rida har jag inte orkat vettigt. Än mindre träna. Skulle aldrig fixa detta 2 dagar i veckan året runt, funkar nu för att jag är ledig...
Jag tänkte lite samma som @_Taggis_ , hade nog inte orkat med en vanlig dag utan någonting att äta. Idag är fastedag för mig och jag har varit ute på en löptur precis och är svinhungrig. Om jag inte äter något lär jag vara lagom hangry till eftermiddagens möten![]()
Kanske för att du kör så många dagar i rad? Jag har själv inget problem med att leva på kaffe en dag eller två, går typ 20 000 steg om dagen, men tränar inte direkt.Nä jag får inte ihop det. En "vanlig dag" för mig innebär ju om jag är ledig, att hunden ska aktiveras vilket då brukar betyda minimum 1,5 timme promenad men oftast 2-3 tim. Samt ett ridpass. Det senare har inte funkat så bra de sista dagarna för mig, jag har ingen ork, inget tålamod och ffa lite lätt kallsvettig och illamående. Känner inte att det är ok att kräva så mkt av min häst när jag själv är i det skicket. Hunden lider mindre av att jag går i skogen som en zombie, men såklart känner hon av mitt dåliga tålamod.
Jobba skulle jag inte alls kunna ägna mig åt eftersom det kräver skärpa i huvet, vilket är det som funkat absolut sämst. Och jobbar jag natt är jag ju vaken 18-19 tim/dygn och att gå runt så många timmar och vara hungrig... nja.
Det är nog helt enkelt inget för mig![]()
![]()
Jag känner samma, att inte äta alls är nog inte för migNä jag får inte ihop det. En "vanlig dag" för mig innebär ju om jag är ledig, att hunden ska aktiveras vilket då brukar betyda minimum 1,5 timme promenad men oftast 2-3 tim. Samt ett ridpass. Det senare har inte funkat så bra de sista dagarna för mig, jag har ingen ork, inget tålamod och ffa lite lätt kallsvettig och illamående. Känner inte att det är ok att kräva så mkt av min häst när jag själv är i det skicket. Hunden lider mindre av att jag går i skogen som en zombie, men såklart känner hon av mitt dåliga tålamod.
Jobba skulle jag inte alls kunna ägna mig åt eftersom det kräver skärpa i huvet, vilket är det som funkat absolut sämst. Och jobbar jag natt är jag ju vaken 18-19 tim/dygn och att gå runt så många timmar och vara hungrig... nja.
Det är nog helt enkelt inget för mig![]()
![]()
Följdfråga: vad gör ni under en fastedag? Dels för att stå ut med hunger men oxå dels för att orka med? Jag kör en sorts tarmflorakur och levde på grönsaker + rotfrukter + 2 ägg i 3 dagar. Nu äter jag ovanstående + frukt i 7 dagar till. Något bättre med frukt men är ju ändå kallsvettig, halvt illamående och ffa korkad. Rida har jag inte orkat vettigt. Än mindre träna. Skulle aldrig fixa detta 2 dagar i veckan året runt, funkar nu för att jag är ledig...
Kanske för att du kör så många dagar i rad? Jag har själv inget problem med att leva på kaffe en dag eller två, går typ 20 000 steg om dagen, men tränar inte direkt.
Jag känner samma, att inte äta alls är nog inte för migjag fastar inte på lediga dagar, men jag ska ju ändå orka träna och ha fokus på jobbet 8h under dagen.
Ja det kan vara så. Skulle säkert kunna fasta nån dag ibland om det var en enstaka dag, men absolut inte 2 dagar i veckan.
Nu kör jag ju inte en fasta utan mer en detox inför ett nytt kostprogram. Jag har inga kaloribegränsningar men får ju inte äta fett eller en hel rad andra livsmedel så det blir ju att äta sallad, råkost, bär och frukt eftersom jag är vegetarian. Fuskar och äter helt ägg istället för bara äggvita, men det beror på att inget annat jag äter innehåller fett, och det får vara 10% av dagligt intag vilket jag med marginal håller mig under. Men ja, på det totala kan jag tänka mig att det inte direkt fyller på med så mkt energi, det finns ju trots allt gränser för hur mkt råkost och grönsaker man orkar få i sig. Blir ju liksom inte sugen på det heller efter ett tag. Frukt är bättre, det får jag tackolov äta nu en bit in i resan. Kanske äter jag det lite mer än jag borde, men äter man inte kött är frukt det enda av det som är "tillåtet" som liksom ger nån energi.