Vad avråder ni från att kolsyra.

Smaksättning med frukter som har lågt ph-värde som t.ex. citron eller äpple för att det kan ge frätskador på tänderna. Kolsyrat vatten i sig är ju inte farligt för tänderna men däremot kan ju smaksättningen vara en bov till tråkiga tandläkarräkningar.
 
Smaksättning med frukter som har lågt ph-värde som t.ex. citron eller äpple för att det kan ge frätskador på tänderna. Kolsyrat vatten i sig är ju inte farligt för tänderna men däremot kan ju smaksättningen vara en bov till tråkiga tandläkarräkningar.
Det lär ju bero på vilka mängder man dricker. Juice i sig är väl lika frätande om man dricker det till varje frukost 😉. Dessutom späder man ju juicen när man kolsyarar, så frågan är om juicen i sig inte är värre...
 
Mousserande rödvin har testats även här! Dock i form av dessertvin på brorsans bröllop. Jag tycker inte om dessertvin alls, men de som gjorde det var positivt överraskade över hur gott det var.
 
Jag är ett stort fan av mousserande rött. Det ska inte vara för sött men det finns t ex lambrusco som har mycket låg sockerhalt. Tror dock inte att det blir riktigt samma sak att kolsyra vanligt rödvin ;)
 
Jag är ett stort fan av mousserande rött. Det ska inte vara för sött men det finns t ex lambrusco som har mycket låg sockerhalt. Tror dock inte att det blir riktigt samma sak att kolsyra vanligt rödvin ;)
Lambrusco med låg sockerhalt? Vilken?
De jag tittat på är jättesöta?
 
Vad händer om man kolsyrar tex vin? Har förstått att det inte är en bra ide, men varför inte?
Jag har även funderat på om man kan kolsyra läsk som inte har så mycket kolsyra kvar, är det en bra eller dålig ide?
 
Lambrusco med låg sockerhalt? Vilken?
De jag tittat på är jättesöta?
Finns flera. Upplever att många svenskar har fördomar om lambrusco, att det är sötsliskig ungdomsdricka men det stämmer inte alls nu för tiden. Kolla på exempelvis Sant agata (https://www.systembolaget.se/produkt/vin/santagata-7155701/)och Cera una volta (https://www.systembolaget.se/produkt/vin/cera-una-volta-lambrusco-9512401/) so. är favoriter sommartid hemma hos oss! Det smakar inte alls som lambrusco du hittar bland dessertvinerna. Sötare än vanligt rosébubbel absolut, men inte sliskiga någonstans utan supergoda som aperitif till lite plockmat eller en napolitansk pizza till exempel.
 
I Tyskland är det jättevanligt att dricka rödvin eller vitt blandat med mineralvatten under sommaren.
Även öl (lager eller veteöl) blandat med citronläsk är populärt, gott och väldigt törstsläckande när det är 35 grader i skuggan.
 
Vad händer om man kolsyrar tex vin? Har förstått att det inte är en bra ide, men varför inte?
Jag har även funderat på om man kan kolsyra läsk som inte har så mycket kolsyra kvar, är det en bra eller dålig ide?
Inte en toppendé tror jag..
Det kanske går, men dels avråder instruktionerna från det, dels tror jag det kan bubbla mer än vatten och kräva en städinsats. Men jag har inte provat...
 

Liknande trådar

Mat Eftersom priset på bröd är helt galet och många av oss kämpar för att hålla hushållskassan i schack, så tänkte jag att vi kanske kunde...
8 9 10
Svar
197
· Visningar
6 006
Senast: SiZo
·
IT & mobiler Jag kan bli irriterad när folk skickar meddelanden på t ex Messenger eller sms mitt i natten och väcker mig. Det händer ganska ofta att...
12 13 14
Svar
271
· Visningar
9 888
Senast: Araminta
·
Hemmet Jag håller på att se över min ekonomi nu när man blivit (ensamstående) mammaledig och det är ju inget skämt kring att man inte blir rik...
Svar
15
· Visningar
994
Senast: Rosett
·
L
Relationer Jag har en fråga som jag väldigt gärna skulle vilja veta hur andra tänker! Men jag ska försöka att förklara utan att av slöja förmycket...
2 3
Svar
48
· Visningar
3 968
Senast: LiviaFilippa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp