vad behöver jag tänka på när jag hyr häst i sommar

P

Pyramus

vad behöver jag tänk apå i sommar när jag hyr häst (ponny) i sommar och vad behöver jag för utrustning? / Ha dt yaa :bump:
 
Veterinärbesiktning när du hämtar hästen och en besikning när den lämnas tillbaka. Detta för att vara säker på i vilket skick hästen är när du får den och om något händer den under tiden du har den.
Ett ordentligt kontrakt är nästan det viktigaste. Där ska stå vem som har ansvar/betalar för olika saker som:
- transport till och från.
- försäkring.
- hovslagare.
- eventuella skador och veterinärkostnader.
- foder, stallplats och bete.
- alla utrustning som eventuellt följer med hästen.

Vad du sedan behöver beror ju dels på vad som eventuellt följer med och dels på hur kommer att ha hästen. I stall och eller bete. Sedan lite också beroende på vad du tänker använda hästen till ridning, körning eller?
 

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Hej! Jag har lånat ut min ponny i sommar. Hade från början inte tänkt att göra det men blev tillfrågad från en bekants bekant som...
2
Svar
34
· Visningar
4 024
Senast: QueenLilith
·
Hästmänniskan Under en lång tid nu har jag känt att jag inte vill ha häst längre. Jag pratar nu inte månader utan snarare år. Problemet är att jag...
Svar
11
· Visningar
1 464
Senast: Keb71
·
Anläggning Finns säker gamla trådar kring detta men ville ändå ha lite input. Jag har min häst hemma på egen gård, ihop med en annan häst som...
Svar
18
· Visningar
1 578
Senast: Solis
·
Hemmet För några dagar sedan fick jag kontrakt på ny hyresrätt. Ska nu säga upp min gamla men behöver lite hjälp att tänka. Har egentligen...
Svar
12
· Visningar
831
Senast: mysboll
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp