maria85
Trådstartare
Som blivande kattägare undrar jag lite vad katten egentligen behöver, mat, vatten och en kattlåda är ju självklart - men mer då? Här kommer en hel radda med frågor för den som orkar! 
Transportbur är ett måste, även om vi inte kommer åka så mycket med katten (antagligen blir det bara resor till veterinären vid vaccination och liknande). Men hur stor behöver buren vara för en normalstor katt, det finns ju tydligen olika storlekar?
Klotången - är det samma som till hundar?
Behöver en korthårig huskatt någon pälsvård? vad isåfall...
Hur svårt är det att vänja en katt vid att gå i sele och koppel?
Vilken kattsand är egentligen den bästa (och mest ekonomiska
)?
En egen sovplats, hur viktigt är det? Helst vill jag ju ha kissen i sängen
, men den kanske behöver en egen sovplats ändå? Räcker det med en egen filt på lämplig plats i lägenheten, eller det kanske går bra med hyllorna på klösträdet?
Pojkvännen är rädd för att katten ska klösa på tapeterna, hur gör man för att undvika det?
Hmm... ja det var väl vad jag funderade på just nu, har ni kanske några allmänna tips för blivande kattägare, finns det något som är lätt att glömma men som är viktigt för katten?
Transportbur är ett måste, även om vi inte kommer åka så mycket med katten (antagligen blir det bara resor till veterinären vid vaccination och liknande). Men hur stor behöver buren vara för en normalstor katt, det finns ju tydligen olika storlekar?
Klotången - är det samma som till hundar?
Behöver en korthårig huskatt någon pälsvård? vad isåfall...
Hur svårt är det att vänja en katt vid att gå i sele och koppel?
Vilken kattsand är egentligen den bästa (och mest ekonomiska
En egen sovplats, hur viktigt är det? Helst vill jag ju ha kissen i sängen
Pojkvännen är rädd för att katten ska klösa på tapeterna, hur gör man för att undvika det?
Hmm... ja det var väl vad jag funderade på just nu, har ni kanske några allmänna tips för blivande kattägare, finns det något som är lätt att glömma men som är viktigt för katten?