Gjort något dumt?

Så fin!!

Är det hårbollar de spyr upp?
Nej. Den i morse var bara genomskinlig lite slemmig vätska. Trodde det var kiss först men det luktade inte. Den andra spyan var bara mat och slemmig vätska.

Men det vore rimligt om de spydde upp hårbollar då de har gott om päls båda två och de fäller en del.
 
Det är inte helt ovanligt att katter kräks av mask så det kan vara läge att köpa en Kollamasken för att utesluta det som orsak. Det är något man får räkna med att göra då och då om man har utekatt eftersom de lätt smittas av bytesdjur. För att hjälpa till mot hårbollar finns det diverse anti-hårbolls-snacks, eller så kan du köpa kattmalt och endera blanda i maten eller ge som godis, beroende på vad katterna själva föredrar.
 
Det är inte helt ovanligt att katter kräks av mask så det kan vara läge att köpa en Kollamasken för att utesluta det som orsak. Det är något man får räkna med att göra då och då om man har utekatt eftersom de lätt smittas av bytesdjur. För att hjälpa till mot hårbollar finns det diverse anti-hårbolls-snacks, eller så kan du köpa kattmalt och endera blanda i maten eller ge som godis, beroende på vad katterna själva föredrar.
Ja, jag har funderat lite på varför det kommit två spyor idag. Annars brukar de inte spy. Har nog bara hänt två gånger på en hel månad. Var köper man kollamasken? Hos veterinär?

Och var köper man anti-hårboll-snacks?
 
Ja, jag har funderat lite på varför det kommit två spyor idag. Annars brukar de inte spy. Har nog bara hänt två gånger på en hel månad. Var köper man kollamasken? Hos veterinär?

Och var köper man anti-hårboll-snacks?

Kollamasken kan du köpa på i stort sett vilket apotek som helst, online eller irl. Samma med avmaskningsmedel, men där skiljer sig sorterna beroende på vilken typ av mask det rör sig om så därför är det bäst att kolla av innan.

Anti-hårbolls-snacks finns lite varstans, de flesta matbutiker brukar ha åtminstone någon sort bland övrigt kattgodis - det brukar stå "anti hairball" ganska tydligt på dem. Annars finns både det och kattmalt hos de flesta kattbutiker online.
 
Och så en bild på "Mammas lilla plåster"
20211023_163948.jpg

Alltså, hur söt får man bli?
 
Kollamasken kan du köpa på i stort sett vilket apotek som helst, online eller irl. Samma med avmaskningsmedel, men där skiljer sig sorterna beroende på vilken typ av mask det rör sig om så därför är det bäst att kolla av innan.

Anti-hårbolls-snacks finns lite varstans, de flesta matbutiker brukar ha åtminstone någon sort bland övrigt kattgodis - det brukar stå "anti hairball" ganska tydligt på dem. Annars finns både det och kattmalt hos de flesta kattbutiker online.
Aha. Jag har kollat efter lite snacks i matbutiken men inte hittat just något mot hårbollar. Får kolla bättre och kanske på Granngården. De har ju lite allt möjligt för katter. Och djuraffären kanske har.
 
Senast ändrad:
Jag köpte fel avmaskningsmedel till vår katt. Så ev har jag som du kan få. Ska kolla vilken sort det var för det har jag glömt
 

Liknande trådar

Övr. Katt Vi funderar lite löst på om vi vill skaffa katt igen. Vi har haft två huskatter från katthem innan. Gjorde en del misstag som...
2
Svar
36
· Visningar
2 783
Senast: Sel
·
Katthälsa Har haft min katt i snart två månader och hon har haft lite problem med magen sen ett tag. När hon flyttade hit från katthemmet va hon...
Svar
13
· Visningar
542
Senast: Hazel
·
Övr. Katt När jag tog hem Mrs Norris fick jag med en liten vippleksak, de som hade haft henne sist sa att hon inte tyckte den var så rolig. Det...
Svar
11
· Visningar
887
Senast: escodobe
·
Katthälsa Jag med familj har bott utomlands i sambons hemland under en del av föräldraledigheten i 3,5 månader. Under tiden vi har varit borta så...
2
Svar
22
· Visningar
3 680
Senast: Kaching
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp