Vad behövs till första egna lägenheten?

Sv: Vad behövs till första egna lägenheten?

köksgrejor
dammsugare
bord
stol

säng ,tv,tvbänk,fanns redan hemma

allt annat har kommit in efter hand

Vad jag tyckte var lätt att glömma var smågrejer som disktrasa och diskborste. Sen alla saker som diskmedel, tvättmedel, rengöringsmedel när man städar, skurhink, mopp o.s.v. Det är sånt jag upptäckte att jag missat att köpa när jag behövde använda det. En del grejer är ju självklart att jag tänkte på, det är ju svårt att missa möbler, bestick, kastruller, tallrikar och sånt. Så extra glödlampor också så man har när man behöver byta och proppar. Praktiska saker att ha hemma. Eventuellt sophink (om det inte finns nån som hör till lägenheten), soppåsar. Och kanske det viktigaste av allt brandvarnare och glöm inte att skaffa en hemförsäkring också.

det enda jag tror jag köpte var en bokhylla sen hade jag ju redan säng, soffa sedan inna och fick allt annat hemifrån eller från andr släktingar, sedan bytes ju sakerna ut till egenköpta eftersom...

Trodde jag köpt allt, men märkte snart att jag saknade;

Konservöppnare
Nagelsax
Pincett

Liknande trådar

Hemmet Jag står i bostadskö hos alla dom stora bolagen i städerna runt omkring mig till och med nere i Skåne då jag kan tänka mig att bo vid... 2 3 4
Svar
60
· Visningar
1 914
Senast: kolblakkur
·
Juridik & Ekonomi När jag vaknade härom morgonen stod min granne på min uteplats, utanför lägenheten (markplan), och glodde in genom mitt sovrumsfönster... 2 3
Svar
44
· Visningar
5 007
Senast: jemeni
·
Hemmet Har köpt en lägenhet och även om det i grunden inte är några fel på den, så finns det en hel del jag skulle vilja fräscha upp. Ytskikt...
Svar
2
· Visningar
302
Senast: Badger
·
Hemmet För 2 år sen köpte vi ny säng. Jag gjorde ordentlig research, vi var runt och provade olika sängar mm. Jag ville verkligen göra ett noga... 2 3
Svar
56
· Visningar
3 222
Senast: Rosett
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka