Vad behövs

• Tävling
  • Trådstartare Trådstartare Investigator1
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 5
  • Visningar Visningar 940
I

Investigator1

Undrade vad jag skulle skriva i rutan registreringsnummer och tog kontakt med tävlingsanordnaren gällande detta. Fick då svaret:

"Om inte er häst är registrerad , undrar jag om ni har de papper som ni måste ha för att starta "

Vi har en importponny, aldrig startad i Sverige.

Trodde att pass, chipnummer, slutmätningsintyg räckte för att anmäla till till tävlingar på lokal nivå . Ponnyn är registrerad i Holland som sportponny.

Måste vi registrera henne i Sverige för en lokal tävling? Och vart ska vi då vända oss?

Sv: Vad behövs

Antar att det är rasföreningen som ni får ta kontakt med.

De vill väl veta vilka hästar som finns i landet så de kan utfärda ett svenskt pass så hästen får ett svenskt registreringsnummer.

Men jag trodde inte de var så hårda på lokala tävlingar :crazy:

/M

Du har väl ett holländskt reg.nr (i passet)? Det är i så fall detta du ska skriva.

Har hästen ett giltigt EU-pass behöver man inte registrera om i Sverige. Det behöver du bara göra om du skulle vilja vara med på de aktiviteter som de svenska rasföreningarna anordnar i så fall.

Det enda som behövs på lokala tävlingar är ryttarlicens, gröntkort, mätintyg och vaccinations intyg. Hade själv samma problem men ringde till förbundet och fick det som svar. Så i reg. nummer rutan behöver man inte skriva ngt. Lycka Till:)

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
2 474
Senast: Edla
·
Tävling Satt och tittade på runt TDB, främst för att jag var intresserad av prisnivån på tävlingar runt om i Sverige. Tittade också lite på hur... 2
Svar
20
· Visningar
4 783
Senast: kryddelydd
·
Hoppning Jag har aldrig tävlat på lokal hoppning eller högre, trots att jag tog grönt kort för ett stort antal år sedan :o Nu har ju dessutom en... 2
Svar
24
· Visningar
4 867
Senast: Habina
·
Hoppning Jag har ett problem med min 9 åriga ponny valack. Jag har ägt honom i 3 år. Vi tävlar hoppning just nu upp till 100cm och placerar oss...
Svar
7
· Visningar
1 501
Senast: Askur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka