Vad betalar man en dagmatte?

rabalder

Trådstartare
Snart är det dags för oss att få hem vår lilla hund. Jag har tagit semester de veckor jag jobbar dagtid första tiden (var tredje vecka) för att inte valpen ska bli ensam någonting men sen behöver vi ju ha en dagmatte de veckorna. Där vi bor finns inget hunddagis och jag vill helst ha min hund i lugn hemmiljö.
Så nu undrar jag...vad är rimligt att betala för en dagmatte var tredje vecka ca 6 timmar om dagen?

Kan man skola in lite redan vid 4 månader? Behovet av dagmatte kommer sedan främst vara från när valpen är 8 månader.

Sv: Vad betalar man en dagmatte?

100 kr om dagen tycker jag är rimlig ersättning.

Självklart kan du börja skola in valpen redan vid 4 månader.

Hundägaren lär ju inte tycka det iaf :p
Jag tar 150kr/dygn när jag passar andras hundar. Inbillar mig att man kan ta mer betalt i en storstad kanske?

jag betalade nog 100kr/dag på hunddagis och 50kr/dag när vi provade privat dagmatte

Det finns 3 dagis här i närheten. Det ena tar 100,- per dag utan mat, det andra tar 60,- och då ingår mat. Det tredje vet jag inte vad de tar, men de har många hundar i varje "rum". Alla 3 koppelrastar hundarna. Det finns även dog walkers här, vet ej vad det kostar.

sorry för lite trådkap men ja måste skaffa dagmatte till min lilla skit på snart 10 månader!
Men hur vågar ni? Hur vet ni att den matten/hussen är bra och inte är elak mot vovven? Än värre snor hunden?
Ja vet inte om ja vågar.. hur gör ja?

/A

Jag har gjort hembesök hos mina potentiella hundvakter och tagit med mig hunden. Då ser man ganska snabbt vilken syn de har på hund. Man får gå på magkänsla helt enkelt.

Dom som har anlitat mej har hälsat på och träffat mina egna två jyckar först och det har tydligen fallit väl ut för dom har iallafall anlitat mej!:laugh:

Ja, det här är ju nästa fundering som jag också har. Här finns ju som sagt inget hunddagis så jag funderar på att sätta upp någon lapp. Men det känns ju också rätt osäkert.
Har iofs en tjej med egna hundar som kan ta nu när hon är arbetslös men det är man ju sällan i evigheter och jag vill ju helst inte behöva byta sen.

När jag bodde i gbg och sökte hundvakt annonserade jag på blocket, fick massor av svar redan första dagarna. Nu när jag flyttat till en liten håla annonserade jag både på blocket och satte upp lappar men fick inga svar alls, tillslut hittade jag en annons på blocket om en tjej som sökte daghund och den svarade jag på och visade sig vara helt perfekt!

Så mitt tips är blocket! Sen får man självklart vara beredd att sålla.

Liknande trådar

Övr. Hund Jag vet inte vad jag ska göra. Jag har i dagsläget tre hundar, en 11-årig labradorblandning, en 8-årig storpudel och en 3-årig... 2
Svar
23
· Visningar
2 238
Senast: __sofia__
·
Övr. Hund Har en renrasig hund av mindre ras som kom till oss för fyra år sedan direkt från uppfödaren. Hon var 14 månader när vi tog henne och är... 2
Svar
20
· Visningar
2 686
Senast: Otherside
·
Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och... 2 3
Svar
58
· Visningar
7 914
Senast: Ragdoll
·
Övr. Hund Vi har bestämt oss för att utöka familjen med en hund. Nästa år kommer jag påbörja en utbildning på distans och kommer då vara hemma... 3 4 5
Svar
83
· Visningar
8 867
Senast: Farao
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka