Vad betalar ni för hö??

• Foder & Strö
  • Trådstartare Trådstartare fritidsryttaren
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 4
  • Visningar Visningar 737
F

fritidsryttaren

Funderar över vad andra betalar för sitt hö.

Jag brukar köpa på storbal för det är så midigt o lasta in o ur men en känsla av snålhet kom fram när dem kostar 300kr st. Tidigare har jag kunnat köpa fjolårets skörd o då betalat 150-200kr st.

Sv: Vad betalar ni för hö??

Jag köper storbal med hö. Kostar 1,10 kr/kg :D

Har köpt hö för 2 kr/kg, det är full analys och med 8.6 MJ och 54.5 smbrp. Småbalar inkl. leverans med kvitto.

Ska även och hämta mer hö nu eftersom ovanstående inte kommer räcka till hela våren, och jag vill köpa nu så att jag Vet att jag kommer klara mig. Detta är också analyserat i småbal, kostar 1,50 kr kg men då får vi åka och hämta. Det var ungefär samma värden på det som på det ovanstående, dock något bättre.

Har köpt på rundbal o gav då 300kr/st ca 250kg. I det nya stallet finns det tyvärr ingen möjlighet att förvara rundbalat så jag köpte småbal för 1,75/kg

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Jag förstår verkligen inte det här med “dolda fel” vid husaffärer. Det funkar ju inte i praktiken. Som jag har förstått det så är... 2
Svar
39
· Visningar
4 213
Senast: cewe
·
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
3 984
Senast: Lhas
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
2 505
Senast: Edla
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Himlen är stjärnklar, det har blivit februari. Snart är det vår. Som så oändligt många gånger förut är det dags att släppa in hästarna... 2
Svar
24
· Visningar
3 404
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka